تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۲۸۱۶۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار آذربایجان غربی:

آماده همراهی و همکاری با سرمایه گذاران در آذربایجان غربی هستیم

‌می‌متالز - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای جذب سرمایه از نهاد‌های مختلف و همچنین بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی گفت: زمینه سرمایه گذاری‌های بزرگ در استان فراهم شده است.

به گزارش می‌متالز، محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های آذربایجان غربی افزود: علاوه بر آن قرار است که ایدرو هم ۵۰۰ میلیون یورو در استان سرمایه گذاری کند.

وی اضافه کرد: این آمار‌ها نشان می‌دهد که ریل گذاری خوبی در حوزه جذب سرمایه در آذربایجان غربی صورت گرفته و نقصان‌ها و موانعی که در مسیر سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف استانی وجود داشت، تا حدود زیادی برطرف شده است.

معتمدیان گفت: طی سال‌های گذشته در برخی حوزه‌های جاذب سرمایه در آذربایجان غربی اقداماتی صورت نگرفته و به طور مثال معدن غنی تیتانیوم در ارومیه با وجود ارزش افزوده بالا و بی نظیر بودن در منطقه، ۱۳ سال در نوبت سرمایه گذاری بوده است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین برخی سرمایه گذاران دو، سه یا حتی ۱۰ سال در فرایند سرمایه گذاری منتظر بوده اند که در حال حاضر این مشکلات رفع شده و با تسهیل شرایط سرمایه گذاری، نرخ سرمایه گذاری در استان افزایش یافته است.

معتمدیان با بیان اینکه به طور واقعی فرش قرمز زیر پای سرمایه گذاران در استان پهن شده است، اظهار کرد: البته برای همه طرح‌های سرمایه گذاری بزرگ در آذربایجان غربی باید زنجیره تعریف و همه فرایند‌ها باید در قالب طرح سرمایه گذاری طراحی شود.

وی با تاکید بر نقش آفرینی بانک‌ها در فرایند سرمایه گذاری و تسهیل آن افزود: آذربایجان غربی ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مرزی، تجارت بین الملل، قرارگرفتن در کریدور‌های حمل و نقلی بین المللی و همچنین کشاورزی، معدن و گردشگری دارد که باید با همراهی همدیگر، زمینه سرمایه گذاری هرچه بیشتر در این حوزه‌ها فراهم شود.

معتمدیان تاکید کرد: بانک‌ها، هلدینگ‌های سرمایه گذاری متعددی دارند که مدیران استانی باید برای استفاده از ظرفیت آن‌ها در راستای توسعه آذربایجان غربی، رایزنی‌های لازم را انجام دهند.

استاندار آذربایجان غربی از برنامه ریزی برای استفاده حداکثری از ظرفیت حمل و نقل ریلی در استان و توجه ویژه به ظرفیت‌های اقتصادی این بخش خبر داد و یادآور شد: درصدد هستیم تا دهه فجر امسال، یکی از ایستگاه‌های باری مجهز حوزه ریلی استان در ارومیه را راه اندازی کنیم.

معتمدیان تاکید کرد: بعد از آن، سه ایستگاه دیگر نیز در حوزه ایستگاه‌های باری به ترتیب مجهز خواهند شد.

وی کاهش نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به هفت درصد را نتیجه این اقدامات برشمرد و گفت: البته باید بانک‌ها در این خصوص سهم خود را ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه بانک‌های خصوصی هم باید برای توسعه استان نقش خود را ادا کنند، افزود: اینکه در این استان منابع جذب شده و مصارف در استان‌های دیگر باشد، قابل قبول نیست و این روند باید از سوی بانک‌های خصوصی اصلاح شود.

به گزارش ایرنا، شستا، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و ایدرو، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان غربی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده