تاریخ: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۶
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۸۱۶۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

منع تردد کامیون‌های ایرانی به ترکمنستان در مرز اینچه‌برون لغو شد

‌می‌متالز - محدودیت تردد کامیون‌های ایرانی به مقصد ترکمنستان از مرز زمینی اینچه‌برون پس از سه سال که به سبب شیوع و همه گیری ویروس کووید ۱۹ و به صورت یکطرفه توسط این کشور همسایه اعمال شده بود، برداشته شد.

به گزارش می‌متالز، سید ابراهیم حسینی مدیرکل گمرکات استان گلستان با اشاره به لغو محدودیت تردد کامیون‌های ایرانی به مقصد ترکمنستان از طریق پایانه مرزی اینچه برون از حدود سه هفته پیش، از رانندگان ایرانی و این استان درخواست کرد، نسبت به دریافت روادید (ویزا) از این کشور همسایه اقدام نمایند.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی رئیس کل گمرک ایران و برگزاری نشست مشترک رئیس کل گمرک ایران با رئیس کل گمرک ترکمنستان و همچنین با همکاری وزارت امور خارجه و نیز مسوولان گلستانی، محدودیت تردد کامیون‌های ایرانی به مقصد ترکمنستان از مرز زمینی اینچه‌برون پس از حدود سه سال که به سبب شیوع و همه گیری ویروس کووید ۱۹ و به صورت یکطرفه توسط این کشور همسایه اعمال شده بود، برداشته شده است.

حسینی اضافه کرد: در مقابل، تردد کامیون‌های ترکمنستانی به مرز اینچه برون هم طی روز‌های اخیر شتاب گرفته و روزانه تا حدود ۲۰ دستگاه کامیون مراجعه و پس از بارگیری مراجعت می‌کنند.

وی ادامه داد: تجار و بازرگانان گلستانی که قصد صادرات کالا با کامیون به کشور ترکمنستان دارند می‌توانند نسبت به دریافت روادید (ویزا) برای راننده کامیون مدنظر خود از این کشور این همسایه اقدام کرده و کالا‌های خود را صادر کنند.
مدیرکل گمرکات گلستان همچنین بیان داشت که تسهیلات خوبی برای تجار و رانندگان کامیون که قصد حمل بار به کشور ترکمنستان را دارند، اخذ شده است.

حسینی ابراز امیدواری کرد تا تردد کامیون‌های ایرانی به مقصد ترکمنستان از مرز اینچه برون همانند قبل از شیوع کرونا با روزانه بین ۸۰ تا ۱۴۰ کامیون انجام شود.

در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی نیز به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده