تاریخ: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۲۳
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۲۸۱۷۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خبری خوب برای صنعت طلا / تشکیل کارگروه تخصصی طلا و جواهر برای اولین بار

‌می‌متالز - رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت:برای اولین بار کارگروه تخصصی طلا و جواهر در اناق اصناف ایران تشکیل شد.

به گزارش می‌متالز، نخستین جلسه از کارگروه تخصصی- ملی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران، با حضور قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران و تعدادی از روسای اتحادیه‌های طلا و جواهر مراکز استان امروز برگزار شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت:امروز جلسه‌ای برای اولین بار با حضور اتحادیه‌های تهران، شمیرانات، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز و یزد در اتاق اصناف ایران جهت رفع مشکلات صنفی و ارتقا این صنعت برگزار شد و خبری خوبی برای صنعت طلا و جواهر کشور محسوب می‌شود.

وی گفت:قرار شد این کارگروه تخصصی جلساتی به صورت ماهیانه داشته باشند و پیرامون رفع مشکلات این صنعت بزرگ به گفتگو بپردازند.

بذرافشان در پایان خاطرنشان ساخت:اتاق اصناف ایران نیز متعد شد جهت رفع این مشکلات همکاری لازم را انجام دهد.

کیومرث امیریان رئیس اتحادیه طلا و جواهر شمیرانات نیز گفت:در جلسه امروز که با حضور روسای اتحادیه‌های چند استان کشور برگزار شد و ابراز امیدواری کرد این کارگروه بتوانند نظرات تخصصی طلا و جواهر را در اتاق اصناف ایران ارائه کند.

وی گفت:قرار بر این است هر استان کارگروهی داشته باشد و باید مشکلات و نظرات شهرستان‌های خود را جمع بندی کند و به اتاق اصناف ایران ارائه کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد نیز گفت: در نخستین جلسه از کارگروه تخصصی-ملی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران، در خصوص تعیین وظایف کلی این تشکل تبادل نظر شد. «احصاء قوانین مخل کسب و کار و چاره اندیشی برای اصلاح آن»، «افزایش هماهنگی بین اتحادیه‌های صنفی»، «موضوع تبصره ۴ ماده ۱۸»، «مالیات و بیمه»، «برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه تخصصی» و … از جمله سرفصل‌های اصلی و مورد تاکید برای پیگیری از سوی کارگروه تخصصی- ملی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران بود و مقرر شد ضمن تدوین شیوه نامه راهبردی و اجرایی این کارگروه، جلسات به صورت ماهانه و مستمر برگزار شود

محمد رضا نوری زاده ابراز امیدواری کرد:قطعا تشکیل این کارگروه متخصص به دلیل آشنایی با مشکلات صنعت طلا و جواهر می‌تواند کمک بزرگی برای صنعت داشته باشد.

بر اساس این گزارش قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران نیز بیان کرد: ما از برخی از مشکلات صنف طلا و جواهر آگاهیم، اما ضروری است تا نظرات کارشناسی جمع آوری شده و به دست اتاق اصناف ایران برسد. در این راستا، لازم است که اتحادیه‌های صنف طلا در دو سطح استانی و ملی کارگروه‌های تخصصی داشته باشند. کارگروه‌های استانی طلا باید از ظرفیت روسای اتحادیه‌های استان استفاده کنند و به مباحث استانی پرداخته و برای رفع مشکلات و پیشرفت صنف چاره اندیشی کنند. این کارگروه‌ها به عنوان بازوان اتحادیه‌ها عمل خواهند کرد. در کارگروه ملی نیز ضمن جمع بندی و تقسیم بندی موضوعات ارجاع شده از سوی کارگروه‌های استانی، مشکلات در سطح ملی پیگیری خواهد شد. هیات رئیسه اتاق اصناف ایران نیز با استفاده از گزارشات و پیشنهادات کارگروه ملی، به منظور رفع مشکلات موجود، قدرت مذاکره با نهاد‌های دیگر می‌یابند.

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده