تاریخ: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۷
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۲۸۲۱۸۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
در هفت ماهه نخست امسال به ثبت رسید؛

افزایش ۵.۳ هزار میلیارد تومانی فروش ذوب آهن اصفهان

‌می‌متالز - شرکت ذوب آهن اصفهان در هفت ماهه نخست امسال رقمی بیش از ۲۴ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان فروش داخلی و صادراتی داشته که این رقم بیش از ۵ هزار و ۳۱۹ میلیارد تومان بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

به گزارش می‌متالز، شرکت ذوب‌آهن اصفهان که با نماد «ذوب» در بورس تهران فعال است، در هفت ماهه نخست امسال ۱۴ هزار و ۷۸۲ میلیارد تومان انواع تیر‌آهن، میلگرد، کلاف، شمش کالایی، ریل و شمش چدن در بازار‌های داخلی به فروش رسانده است.

این در حالی است که مجموع فروش داخلی این شرکت تا پایان مهرماه سال قبل، برابر با ۱۰هزار و ۳۱۳ میلیارد تومان بود. براین اساس، فروش داخلی ذوب آهن اصفهان تا پایان مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رقمی بیش از ۴هزار و ۴۶۹ میلیارد تومان است.

از سوی دیگر ذوب آهن اصفهان در هفت ماهه نخست امسال، بیش از ۹هزار و ۷۵۵ میلیارد تومان انواع تیرآهن، کلاف، میلگرد، شمش چدن و شمش کالایی به دیگر کشور‌ها صادر کرده که این رقم ۸۰۰ میلیارد تومان بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. مجموع فروش صادراتی «ذوب» در هفت ماهه نخست سال قبل برابر با ۸هزار و ۹۰۴ میلیارد تومان بود.

ذوب آهن اصفهان در این مدت، ۷۰ هزار و ۱۳۶ تن تیرآهن، ۲۳ هزار و ۱۱ تن میلگرد، ۴۳۰ تن کلاف، ۹هزار و ۶۷۹ تن شمش کالایی، ۵۹ تن ریل و ۱۶ هزار و ۲۵۶ تن شمش چدن تولید کرده است.

بررسی گزارش فعالیت ذوب آهن نشان می‌دهد که تعداد تولید تیرآهن آن در هفت ماهه نخست سال ۱۴۰۰ برابر با ۷۲ هزار و ۹۵۹ تن، میلگرد آن ۳۵ هزار و ۵۸۴ تن، کلان آن ۳هزار و ۸۷۵ تن، شمش کالایی آن ۲۳ هزار و ۱۷۹ تن، ریل آن ۲هزار و ۳۷۶ تن بوده است.

از سوی دیگر بیشترین فروش صادراتی این شرکت از نظر وزنی مربوط به شمش کالایی با ۴۴۷ هزار و ۸۹۵ تن و از نظر ارزشی مربوط به تیرآهن با ۱۷ هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان بوده است.

منبع: پولی مالی

عناوین برگزیده