تاریخ: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۱۹
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۲۸۲۱۹۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

تمدید گواهینامه‌های استاندارد سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) شرکت فولاد مبارکه

‌می‌متالز - در جلسه اختتامیه ممیزی استاندارد‌های سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) فولاد مبارکه، تمام استاندارد‌های مدیریتی استقرار یافته در این شرکت توسط نمایندگان ایرانی شرکت SGS سوئیس مورد تأیید قرار گرفت و گواهینامه‌های آن‌ها برای مدت سه سال تمدید شد.

به گزارش می‌متالز، در جلسه اختتامیه ممیزی استاندارد‌های سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) فولاد مبارکه، تمام استاندارد‌های مدیریتی استقرار یافته در این شرکت توسط نمایندگان ایرانی شرکت SGS سوئیس مورد تأیید قرار گرفت و گواهینامه‌های آن‌ها برای مدت سه سال تمدید شد.

محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در این آیین ضمن تشکر از تمامی همکاران و تیم ممیزی، موفقیت و بقای فولاد مبارکه در کسب‌وکار را منوط به موفقیت در ایجاد تحول و بهبود مستمر در سازمان دانست و گفت: مسئولان اصلی تحول و بهبود در سازمان رهبران آن هستند که با ایجاد تعهد به بهبود و تحول، منجر به ایجاد اشتیاق و ارتقای توانمندی کارکنان برای مشارکت در این زمینه می‌گردند.

ارزش واقعی در شناسایی حوزه‌های بهبود سازمان به‌واسطه همین ممیزی‌هاست

وی افزود: دریافت گواهینامه‌های استاندارد‌های مدیریتی مختلف هرچند ارزشمند است، اما ارزش واقعی در شناسایی حوزه‌های بهبود سازمان به‌واسطه همین ممیزی‌هاست.

مدیرعامل شرکت فولاد در ادامه به تشریح حوزه‌های اصلی استراتژی‌های سازمان در محور‌های مختلف پرداخت وگفت: در حوزه کیفیت (ISO ۹۰۰۱) استراتژی ما حرکت به سمت تولید فولاد‌های کیفی است که خود منجر به ارتقای سیستم مدیریت کیفیت در کل زنجیره خواهد شد. تولید فولاد‌های الکتریکی و زنگ‌نزن نمونه‌ای از موفقیت در این حوزه است. در حوزه محیط‌زیست (ISO ۱۴۰۰۱) استراتژی ما حرکت به سمت تولید فولاد سبز است و سیاست کاهش کربن و کربن صفر از برنامه‌های بلندمدت در این حوزه است. در بخش استفاده از آب تازه هم به سمتی می‌رویم که برداشت از رودخانه را به حداقل ممکن برسانیم. در حوزه ایمنی و سلامتی (ISO ۴۵۰۰۱) همواره بر ارتقای نظام‌های ایمنی و به‌ویژه در حوزه پیمانکاران تمرکز کرده‌ایم. توجه بیشتر به موضوعات مربوط به ایمنی و نظارت بر فرایند‌های کاری پیمانکاران نیز ازجمله مواردی است که همواره بر آن تأکید داشته‌ایم. در حوزه انرژی (ISO ۵۰۰۰۱) سیاست ما حرکت به سمت تولید و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین استفاده از تکنولوژی‌های روز جهت افزایش راندمان نیروگاه‌های شرکت است. اجرای پروژه‌های نیروگاه خورشیدی ۶۵۰ مگاواتی و بادی ۲۰۰ مگاواتی ناشی از همین سیاست است.

تاکنون به ۱۰ استاندارد در حوزه‌های مختلف رسیده‌ایم

محمد ناظمی هرندی، معاون تکنولوژی شرکت نیز در ابتدای جلسه، ضمن تشکر و قدردانی از تیم ممیزی و کلیه همکاران بابت مشارکت در فرایند ممیزی، به آغاز پیاده‌سازی استاندارد‌ها از سال ۱۳۷۴ با استاندارد ISO ۹۰۰۱ در زمینه مدیریت کیفیت اشاره کرد و افزود: تاکنون به ۱۰ استاندارد در حوزه‌های مختلف رسیده‌ایم و این امر ناشی از سیاست سازمان در توجه به بهبود و تحول با نگاه سیستمی و به‌صورت نظام‌مند و یکپارچه است.

انجام ۱۶۸ نفرروز ممیزی داخلی توسط ۸۷ ممیز داخلی

علی کیانی، رئیس سیستم‌های مدیریت کیفیت و سرآمدی فولاد مبارکه نیز در همین زمینه گفت: ممیزی خارجی استاندارد‌های سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) این شرکت شامل مدیریت کیفیت (ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵)، مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی (ISO ۴۵۰۰۱:۲۰۱۸)، مدیریت زیست‌محیطی (ISO ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵)، مدیریت انرژی (ISO ۵۰۰۰۱:۲۰۱۸)، مدیریت شکایات مشتریان (ISO ۱۰۰۰۲:۲۰۱۸)، مدیریت رضایت مشتریان (ISO ۱۰۰۰۴:۲۰۱۸) و مدیریت شایستگی کارکنان (ISO ۱۰۰۱۵:۲۰۱۹)، مدیریت ریسک (ISO ۳۱۰۰۰:۲۰۱۸) و مدیریت دانش (ISO ۳۰۴۰۱:۲۰۱۸) در قالب یک تیم ۹ نفره از شرکت SGS سوئیس به مدت ۷۵ نفر روز از تاریخ ۰۷/۰۸/۱۴۰۱ تا ۰۲/۰۹/۱۴۰۱ در ۱۶۰ جلسه و پس از ۳ سال به‌صورت حضوری برگزار گردید.

به گفته رئیس سیستم‌های مدیریت کیفیت و سرآمدی فولاد مبارکه، حوزه‌های تمرکز ممیزی خارجی شرکت در این دوره عبارت بودند از:

  1. بازنگری، اجرا و آموزش دستورالعمل‌ها و گردش‌کارها؛

  2. میزان تحقق اهداف و پروژه‌های محیط‌زیستی با تمرکز بر جنبه‌های بارز؛

  3. شناسایی و به‌روزرسانی ریسک‌های ایمنی و بهداشت شغلی؛

  4. اقدامات و پروژه‌های کاهش مصرف انرژی؛

  5. برنامه‌ها و اقدامات تعریف‌شده مرتبط با صرفه‌جویی در مصرف آب؛

  6. اقدامات اصلاحی مرتبط با گزارش نظرسنجی مشتریان با تمرکز بر مؤلفه‌های ارزش پیشنهادی؛

  7. اقدامات اصلاحی مرتبط با سه عیب اصلی حوزه شکایت مشتریان؛

  8. اقدامات مرتبط با کنترل پروسس و کاهش عواقب حملات سایبری.

وی افزود: از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در یک سال اخیر می‌توان به انجام ۱۶۸ نفرروز ممیزی داخلی توسط ۸۷ ممیز داخلی، برگزاری سه دوره پیگیری برای رفع مغایرت‌ها، برگزاری شش دوره آموزشی برای ۴۵۶ نفر (مجموعاً ۲۹۲۸ نفرساعت) و توسعه ممیزان داخلی در کلیه واحد‌ها به‌عنوان سفیران سیستم‌ها بوده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده