تاریخ: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۴۶
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۲۸۲۶۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۷ هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات هفته گذشته با رشد ۷۱۸۴ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۵ روز معاملاتی تعداد ۹۱ میلیارد و ۱۴۸ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۳۳۷ هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال در بیش از یک میلیون و ۶۴۶ هزار و ۲۱۷ دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۱۶.۵۰ و ۳۲۶ درصد رشد و ۱۹.۲۷ درصد کاهش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۵ میلیون و ۵۷۸ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۸۱ هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۵.۸۵ و ۵.۰۳ درصد افت همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته گذشته با ۷۱۸۴ واحد افزایش، معادل ۰.۵۱ درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۱۷ هزارو ۳۷۲ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۵ هزار و ۸۱۳۸ واحد افزایش، معادل ۱.۴۳ درصد رشد کرد و رقم ۴۱۳ هزار ۱۱۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۴ هزار و ۸۱ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۶۳ هزار و ۳۷۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۸ هزار و ۱۲۰ واحد افزایش، به عدد ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۳۶۸ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۰.۳۹ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۰.۶۶ درصد رشد همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده