تاریخ: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۸:۳۵
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۲۸۲۷۱۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل فولاد اطلس آسیا

توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت فولاد باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فولاد اطلس آسیا گفت: توجه به علم و فناوری روز در صنعت فولاد باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود و سیاست ما تعامل بیشتر با شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به گزارش می‌متالز، سعید بینایی مدیرعامل شرکت فولاد اطلس آسیا در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متافو اظهار کرد: گروه اطلس هرساله در نمایشگاه متافو حضور پررنگی دارد و به نظر می‌رسد امسال به دلیل پایدارتر شدن شرایط در صنعت فولاد، مشارکت بیشتر شده است و مزایایی این نوع نمایشگاه‌ها برای شرکت‌های فولادی تعامل بیشتر با رقبا و کمک به تأمین مواد اولیه و گسترش بازار فروش است.

وی با بیان اینکه توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان اهمیت بسیاری دارد، ادامه داد: در صنعت فولاد به‌تازگی شرکت‌های دانش‌بنیان ورود کرده‌اند که فولاد اطلس از این دانش‌بنیان‌ها در حوزه نسوز کوره‌ها، نسوز‌های صنعتی و تجهیز جرثقیل‌ها و بهره‌گیری از علم نانو استفاده می‌کند.

بینایی در خصوص مزایای شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در وضعیت کنونی واردات در مباحث مالی و تأمین قطعات، مشکل‌ساز شده و شرکت‌های دانش‌بنیان علاوه بر تأمین و تولید در زمینه پشتیبانی هم می‌توانند به صنایع کمک کنند. در این موضوعات بسیار جلوتر از شرکت‌های خارجی هستند و به همین دلیل فولاد اطلس تمرکز خود را بر همکاری با این شرکت‌ها گذاشته است. توجه به علم و فناوری روز در صنعت فولاد باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود و سیاست ما تعامل بیشتر با شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی در مورد توجه شرکت فولاد اطلس به مسوولیت اجتماعی، گفت: این شرکت در استان‌های مختلف کشور چندین کارخانه راکد را خریداری و به چرخه تولید بازگرداند. این شرکت با ایجاد اشتغال برای حدود ۴۰۰ نفر نیروی انسانی، نقش مهمی در اشتغال کشور داشته است. همچنین این شرکت فعالیت‌های عام‌المنفعه و محرومیت‌زدایی در استان‌های جنوبی دارد و بخشی از سود خود را در این راه هزینه می‌کند.

مدیرعامل شرکت فولاد اطلس آسیا در خصوص مسوولیت اجتماعی و توجه به نیروی انسانی، تصریح کرد: یکی از قوانین، افزایش حقوق کارکنان است و ما در این مبحث موضوع کارانه را برای نیرو‌های خود از طریق مصوبه هیئت‌مدیره در نظر گرفتیم که این نشانگر توجه بیشتر به کارکنان و بالارفتن سطح رفاه نیروی انسانی است؛ در حقیقت توجه به این موضوعات کیفیت کار را هم در کارکنان افزایش می‌دهد.

وی در خصوص چالش‌های صنایع فولادی، ادامه داد: این صنعت چالش‌های بسیاری دارد. موضوعاتی نظیر قطعی برق و گاز، بالارفتن قیمت مواد اولیه و شمش و نحوه تهیه آن‌ها جزء چالش‌های این صنعت است.

بینایی با بیان اینکه شرکت فولاد اطلس به کشور‌های عراق، سوریه و گرجستان صادرات دارد، گفت: یکی از مشکلات مهم صادرات سیاست‌های مالی است و هرچه بتوان در شرایط تحریم مشکل تبادلات مالی با کشور‌های مقصد را کاهش داد، مشکلات صادرات کاهش می‌یابد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده