تاریخ: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۰
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۲۸۳۲۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بلاتکلیف ماندن راه اندازی گمرک در آزادلوی گرمی

‌می‌متالز - شهروند خبرنگار ما از بلاتکلیف ماندن گمرک در منطقه آزاد لوی شهرستان گرمی گلایه کرد.

به گزارش می‌متالز، داشتن مرز مشترک با کشور‌های دیگر علاوه بر توسعه اقتصادی، فرصت مناسبی را برای گردشگران و تجار به وجود می‌آورد تا بتوانیم روابط خود را با کشور‌های دیگر توسعه دهیم. یکی از راه‌های تبادل اقتصادی و اجتماعی، احداث گمرک در کشور است. شهرستان گرمی در استان اردبیل واقع شده و به دلیل داشتن مرز مشترک با جمهوری آذربایجان از اهمیت خاصی برخوردار است.
مدتی بود که این شهرستان به دلیل بسته بودن مرز، گمرک فعالیت نداشت. به تازگی مسوولان اقدام به احداث ساختمانی در منطقه آزادلو کردند، اما بعد از احداث گمرک، چند سال است که بلاتکلیف مانده است.
شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این مشکل شد.

متن پیام شهروند خبرنگار

۹۳ کیلومتر مرز مشترک شهرستان گرمی در استان اردبیل با جمهوری آذربایجان، بهترین فرصت این استان برای توسعه اقتصادی و اجتماعی است. اما در این شهرستان محروم تاکنون وعده‌های مسوولان برای راه‌اندازی گمرک مسافری در مرز مشترک گرمی و یاردملی جمهوری آذربایجان محقق نشده است. آن هم در حالی در اوایل قرن ۱۳۰۰ این مرز مشترک به روی مردم دو کشور باز بوده و تردد از طریق منطقه آزادلو به آسانی انجام می‌شده است، اما در سال ۱۳۲۴ به دلایل سیاسی این مرز بسته شد. با مطرح شدن بازگشایی دوباره این گمرک و این ساختمان در حال خراب شدن است لطفا به گوش مسئولان برسانید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده