تاریخ: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۱
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۲۸۳۴۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

واحد تحقیق و توسعه سیمان کرمان بعنوان واحد برتر استانی معرفی گردید

‌می‌متالز - بمناسبت هفته پژوهش وفن آوری واحد تحقیق وتوسعه سیمان کرمان بعنوان واحد برتر استانی معرفی گردید.

به گزارش می‌متالز، بمناسبت هفته پژوهش وفن آوری و معرفی توانمندی‌های مراکز تحقیق وتوسعه، دانشگاهی ودانش بنیان، و با توجه موفقیت‌های اخیر واحد تحقیق وتوسعه گروه صنایع سیمان کرمان در تعریف و به نتیجه رساندن پروژه‌های مهمی همچون تولید سیمان سبک و سیمان فراساحل ویژه حفاری چاه نفت، تولید بتن سبز از سرباره‌های سیلیکومنگنز، امکان سنجی تولید سیمان LC۳ و تولید آزمایشگاهی رده‌ای از سیمان‌های پزشکی در رقابت با بیش از ۴۰ مرکز تحقیق و توسعه استان از طرف سازمان صنعت، معدن وتجارت کرمان بعنوان واحد برگزیده استانی انتخاب شد.

گروه صنایع سیمان کرمان با ایجاد ده‌ها زیر ساخت و نیز تجهیز امکانات موثر در امر تحقیق وپژوهش، نظیر تاسیس آزمایشگاه پترو‌گرافی بتن، آزمایشگاه مینرالوژی، آزمایشگاه میکروسکپی، آزمایشگاه مهندسی نفت، آزمایشگاه ذوب و انجماد و TC و مرکز تحقیقات بتن؛ توانسته است در زمینه نوآوری سیمان‌های جدید در صنعت پیشگام باشد.

شایان ذکراست استان کرمان پهناورترین و یکی از صنعتی‌ترین استان‌هایی است که سهم مهمی در تحقیق و توسعه و نوآوری‌های دانش بنیان کشور دارد.

همچنین غرفه مرکز تحقیق و توسعه سیمان کرمان طی روز‌های ۱۳ لغایت۱۶ آذر در نمایشگاه تحقیق و توسعه استان واقع در دانشکده فنی مهندسی شهید چمران کرمان پذیرای دانشجویان، پژوهشگران، صنعتگران ومحققین کشور است.

منبع: سیمان خبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده