به گزارش میمتالز، واکنش عمومی به این کانسپت بسیار خوب بود، اما لامبورگینی میگوید ساخت این خودرو را مدیون بازگشت استفان وینکلمان، مدیر کارخانه، است که پس از ترک موقت شرکت دو سال پیش دوباره به مدیریت خودروساز ایتالیایی منصوب شد. لامبورگینی ارتفاع خودرو را ۴۴میلیمتر افزایش داده است. ورودی هوا هم به جای کنار خودرو به سقف منتقل شده تا گردوخاک کمتری به داخل موتور جذب شود. این هواکش موتور دهسیلندر خودرو را خنک میکند که پشت راننده قرار دارد. قدرت این موتور ۶۱۰ اسب بخار است. حداکثر سرعت استراتو ۲۶۰کیلومتر در ساعت است و سرعتش در ۳/ ۴ثانیه از صفر به ۱۰۰کیلومتر در ساعت میرسد.
به گزارش BBC برای عبور راحتتر از جادههای خاکی، فنربندی خودرو نسبت به مدل اصلی اوراکان نرمتر شده است. لاستیکها هم مناسب جادههای ناهموار ساخته شده و در صورت پنچری میتوان تا ۸۰ کیلومتر با آنها رانندگی کرد. ساخت مدلهای بیراههنورد روشی تازه برای خودروسازان اسپرت است تا سود خود را افزایش دهند. پورشه دو هفته پیش نمونهای آفرود از ۹۱۱ رونمایی کرد که آن هم قرار است در تعدادی محدود تولید شود. بعید است از این خودروها در جادههای ناهموار استفاده شود، و مشتریان بیشتر به ظاهر خشن و متفاوت آنها علاقه دارند. قیمت پایه استراتو ۲۶۳هزار یورو (۲۷۷هزار دلار) است که حدود ۵۰هزار یورو از پورشه ۹۱۱ داکار گرانتر است. لامبورگینی با این مدل تولید اوراکان را پس از ده سال به پایان خواهد رساند. قرار است جانشین این مدل سال آینده معرفی شود. لامبورگینی قبلا اعلام کرده بود قوای محرکه مدل جدید هیبرید خواهد بود.
منبع: دنیای اقتصاد