تاریخ: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۱
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۸۳۶۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت ۱۴ هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات هفته گذشته با افت ۱۴ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۵ روز معاملاتی تعداد ۳۵ میلیارد و ۶۸۷ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۳۲ هزار و ۸۹۹ میلیارد ریال در بیش از یک میلیون و ۷۰۴ هزار و ۵۹۴ دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۶۰.۸۵ و ۸۲.۵۹ درصد کاهش و ۳.۵۵ درصد رشد را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۵ میلیون و ۳۵۰ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۷۶ هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۴.۱۰ و ۶.۵۵ درصد افت همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته گذشته با ۱۴ هزار و ۵۴۱ واحد کاهش، معادل ۱.۰۳ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۴۰۲ هزارو ۸۳۰ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۳ هزار و ۹۶۹ واحد افزایش، معادل ۰.۹۶ درصد رشد کرد و رقم ۴۱۷ هزار ۸۵ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۱۱ هزار و ۲۱۱ واحد افت به رقم یک میلیون و ۴۰۲ هزار و ۸۳۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۷ هزار و ۵۳۶ واحد افزایش، به عدد ۲ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۸۳۲ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۱.۰۵ درصد افت و شاخص بازار دوم با ۰.۹۹ درصد کاهش همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده