تاریخ: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۸
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۲۸۳۶۴۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ضرورت تسریع پروژه پروفیل آلومینیوم الیگودرز

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان ضمن تاکید بر اجرای هر چه سریعتر پروژه پروفیل آلومینیوم الیگودرز گفت: فعالیت این کارخانه در کنار کارخانه پروفیل آلومینیوم اراک یک مزیت است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش می‌متالز، سیروس ابراهیمی در وبینار تبیین و بررسی آخرین وضعیت احداث کارخانه تولید پروفیل آلومینیوم توسط ایمیدرو افزود: طبق قانون اگر سرمایه‌گذار بخش خصوصی تمایلی برای سرمایه گذاری در این پروژه نداشته باشد با توجه به اینکه پروژه جزو مصوبات سفر رییس جمهور است، دولت می‌تواند سرمایه‌گذاری را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال کلنگ عملیات اجرایی پروژه بر زمین زده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: زمین مورد نیاز برای اجرای پروژه در شهرک صنعتی الیگودرز فراهم است، از طرفی استان آماده هرگونه همکاری برای اجرای پروژه است.

فرماندار شهرستان الیگودرز نیز با اشاره به نرخ بیکاری استان بر اجرای پروژه پروفیل آلومینیوم و دیگر پروژه‌ها تاکید کرد و افزود: دغدغه ما بیکاری جوانان است و اگر از پیگیری پروژه‌هایی، چون کاغذ از سنگ و پروفیل آلومینیوم سخن به میان می‌آید، علتش بیکاری جوانان است.

خسروی بیان کرد: انتظار ما این است که در اجرای پروژه‌ها مدیریت زمان را در نظر گرفته شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز در این وبینار با اشاره به اینکه پروژه پروفیل آلومینیوم الیگودرز مصوب سفر رییس جمهور است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ممکن است سفر دوم رییس جمهور در ماه‌های آینده اتفاق بیافتد، انتظار این است که فراخوان‌های دوم و سوم سریعتر انجام شود تا متعاقب با تشکیل شرکت، زمینه صدور مجوز تاسیس و واگذاری زمین در شهرک صنعتی فراهم شود.

بهمن جعفری بیان کرد: امیدواریم آغاز عملیات اجرایی پروژه مطابق با برنامه زمان بندی انجام شود.

وی افزود: نزدیکی پروژه به کارخانه پروفیل آلومینیوم اراک به منظور تامین مواد اولیه مورد نیاز همچنین نهضت ملی مسکن در آینده این پروژه مورد نیاز کشور است.

وبینار تبیین و بررسی آخرین وضعیت احداث کارخانه تولید پروفیل آلومینیوم توسط ایمیدرو که جزو مصوبات سفر رییس جمهور بود با حضور معاون وزیر و مدیرعامل ایمیدرو، معاون شرکت تهیه و تولید، معاون اقتصادی استانداری لرستان، رییس سازمان صمت لرستان، فرماندار و نماینده شهرستان الیگودرز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) لرستان

عناوین برگزیده