تاریخ: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۸۳۷۶۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
یک کارشناس فولادی عنوان کرد:

ورود دانش بنیان‌ها به صنعت فولاد/ امسال با شرایط پایداری در صنعت مواجه هستیم

‌می‌متالز - یک کارشناس صنعت فولاد با اشاره به نقش ویژه دانش بنیان‌ها در صنعت فولاد، می‌گوید: توجه به علم و فناوری روز در صنعت فولاد باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود، ضمن اینکه سیاست‌ها باید با اولویت تعامل بیشتر با شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شوند.

به گزارش می‌متالز، سعید بینایی با اشاره به اینکه امسال به دلیل پایدارتر شدن شرایط در صنعت فولاد، مشارکت در این بخش بیشتر شده است، اظهارداشت: شرکت‌های فولادی به منظور رشد و ارتقا، در تعامل بیشتر با رقبا هستند که این امر موجب کمک به تأمین مواد اولیه و گسترش بازار فروش می‌شود.

وی با بیان اینکه توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان اهمیت بسیاری دارد، گفت: به‌تازگی در صنعت فولاد شرکت‌های دانش‌بنیان ورود کرده‌اند، ضمن اینکه فولادی‌ها می‌توانند از دانش‌بنیان‌ها در حوزه نسوز کوره‌ها، نسوز‌های صنعتی و تجهیز جرثقیل‌ها و بهره‌گیری از علم نانو استفاده کنند.

بینایی در خصوص مزایای شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در وضعیت کنونی واردات در مباحث مالی و تأمین قطعات، مشکل‌ساز شده است. شرکت‌های دانش‌بنیان علاوه بر تأمین و تولید، در زمینه پشتیبانی هم می‌توانند به صنایع کمک کنند. زیرا در این موضوعات بسیار جلوتر از شرکت‌های خارجی هستند. به همین دلیل، توجه به علم و فناوری روز در صنعت فولاد باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود و سیاست‌ها باید تعامل بیشتر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

به گفته این کارشناس صنعت فولاد، قطعی برق و گاز، بالارفتن قیمت مواد اولیه و شمش و نحوه تهیه آن‌ها، جزو چالش‌های مهم این صنعت به‌شمار می‌روند.

بینایی با بیان اینکه فولاد بیشتر به کشور‌های عراق، سوریه و گرجستان صادرات دارد، تضریح کرد: یکی از مشکلات مهم صادرات به سیاست‌های مالی برمی‌گردد. در این راستا، هرچه بتوان در شرایط تحریم، مشکلات تبادلات مالی با کشور‌های مقصد را کاهش داد، مشکلات صادرات کاهش می‌یابد.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده