تاریخ: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۹
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۲۸۳۷۴۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان:

تولید «فخوز» به ۱۳.۶ میلیون تن در افق ۱۴۱۰ افزایش خواهد یافت

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای دستیابی به میزان تولید ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد در افق ۱۴۱۰ خبر داد.

به گزارش می‌متالز، امین ابراهیمی در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی (ایران متافو) بیان کرد: در صورتی که میزان تولید فولاد در شرکت فولاد خوزستان به ۱۳.۶ میلیون تن برسد، سهم تولید فولاد این شرکت در کشور به ۲۵ درصد خواهد رسید.

وی افزود: برای تامین برق مورد نیاز، این شرکت فولادی احداث نیروگاه برق ۵۲۰ مگاواتی سیکل ترکیبی را در استان خوزستان در دستور کار خود قرار داده است و امیدواریم تا پایان سال جاری،  بخش اول این نیروگاه وارد مدار شود.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان سپس از برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری ۲۳ هزار میلیارد تومانی فولاد خوزستان در ۱۴۵ طرح توسعه‌ای خبر داد و عنوان کرد: ساخت نیروگاه برق، احداث کارخانه اکسیژن ۴، توسعه فعالیت‌های اکتشافی و طرح تولید اسلب عریض، از طرح‌های توسعه مهم شرکت فولاد خوزستان است.

ابراهیمی همچنین به مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد خوزستان در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: فولاد خوزستان در اجرای مسئولیت اجتماعی خود در سال گذشته، بیش از ۵۰ میلیارد تومان در این استان و اهواز هزینه کرده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون معادل یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه حفظ محیط زیست خوزستان تعریف شده است تا میزان آلاینده‌ها در این استان به حداقل برسد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان سپس به اهمیت تامین گاز مورد نیاز واحد‌های فولادی اشاره کرد و گفت: گاز، یکی از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد کشور بوده است و اگر این روال ادامه پیدا کند و فولادسازان با کمبود گاز مواجه شوند، دیگر این مسئله مزیتی برای صنعت فولاد نخواهد بود.

ابراهیمی در پایان یادآور شد: صنعت فولاد کشور در حوزه تامین انرژی با چالش مواجه است و شرکت فولاد خوزستان نیز از این قضیه مستثنی نیست.  امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های درست اندرکاران، مشکلات و چالش‌های صنعت در تامین برق و گاز موردنیاز برطرف شود.

منبع: فلزات آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده