تاریخ: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۴
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۸۳۷۶۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
تحلیلگر فولادی مطرح کرد:

افزایش هزینه‌های فولادسازان در سال ۲۰۲۲/ رابطه معکوس تولید و هزینه‌ها در جهان

‌می‌متالز - یک تحلیلگر بازار فولاد با تحلیل بازار جهانی فولاد در سال ۲۰۲۰ میلای، کاهش تولید، حاشیه سود، مصرف و فشار واردات را از مهم‌ترین چالش کشور‌های اروپایی و ترکیه در صنعت فولاد نام برد.

به گزارش می‌متالز، امیرحسین سبحانی‌نژاد درباره پیش‌بینی روند فولاد در سال آینده میلادی بیان کرد: در این سال در تمام دنیا به غیر از کشور‌های منطقه خاورمیانه و هند، در مجموع شاهد کاهش تولید فولاد هستیم. ضمن اینکه در سال‌جاری میلادی علاوه بر بحران کرونا، بازار فولاد نوسانات زیادی را تجربه کرده به طوری که سال ۲۰۲۲ به عنوان سال نوسانات صنعت فولاد نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری میلادی تورم در جهان رشد بیش از ۶ درصد را به ثبت رساند، گفت: در این راستا، با توجه به کنترل‌های بیشتر در اقتصاد، نرخ تورم سال آینده در جهان حدود ۴ درصد برآورد شده است که این اتفاق در افزایش هزینه‌های فولادسازان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

این تحلیلگر صنعت فولاد با اشاره به روند معاملاتی در این صنعت، اذعان کرد: در سال ۲۰۲۲ عرضه و تقاضای فولاد در بازار‌های جهانی به علت کاهش مصرف، بسیار نامتوازن بود و نرخ برابری ارز‌ها نیز بر نوسانات بازار بسیار تاثیر گذاشت. در این بین شرایط تحریم‌ها، وضعیت بازار نفت، جنگ اوکراین و بحران بدهی صنعت مسکن در چین، نوسانات صنعت فولاد را در جهان بیش از پیش تقویت کرد.

سبحانی‌نژاد، کاهش تولید، حاشیه سود، مصرف و فشار واردات را از مهم‌ترین چالش کشور‌های اروپایی و ترکیه در صنعت فولاد نام برد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده