تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۳
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۲۸۴۰۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از طریق سجام:

سود رسوبی ۵ هزار میلیاردی سهامداران واریز شد/ ۶ شرکت تنبل در پرداخت!

‌می‌متالز - ۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات رسوبی ۲۹.۸ میلیون سهامدار از ابتدای سال و از طریق سامانه سجام واریز و ۶ شرکت تنبل در پرداخت هم معرفی شدند.

به گزارش می‌متالز، طبق آخرین آمار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از ابتدای سال تا پایان هفته سوم آذر، ۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات رسوبی ۲۹.۸ میلیون سهامدار از سوی ۲۴۲ شرکت بورسی و فرابورسی از طریق سامانه سجام واریز شد.

بر اساس این گزارش، در این مدت سود نقدی مجامع ۳۵۳ ناشر به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان با استفاده از طریق سامانه سجام به حساب ۴۶ میلیون سهامدار واریز شد.

این در حالی است که هنوز سود رسوبی ۶۷.۳ درصد شرکت‌ها واریز نشده است. در این میان، شرکت ایران خودرو دیزل با ۹۰۶ میلیارد تومان، بیشترین میزان واریزی را داشت و پتروشیمی ارومیه هم با واریز به ۵.۱ میلیون نفر، سود رسوبی به بیشترین سهامداران را پرداخت کرد.

شرکت‌های شستا، پالایشگاه اصفهان، سرمایه گذاری غدیر، هلدینگ میدکو، پتروشیمی پارس و بیمه پارسیان، دارای بیشترین معوقه سود رسوبی هستند.

همچنین شرکت‌های سیمان فارس و خوزستان، سرمایه گذاری پردیس، کارت اعتباری ایران کیش و سرمایه گذاری اعتلاء البرز به ترتیب با ۳۵.۵، ۲۹.۱، ۱۸.۲ و ۷.۲ میلیارد تومان بیشترین میزان واریزی در هفته اخیر را ثبت کردند.

سود رسوبی ۵ هزار میلیاردی سهامداران واریز شد/ ۶ شرکت تنبل در پرداخت!

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده