تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۸۴۰۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فرار سرمایه‌گذاران از بازار رمز ارز‌ها

‌می‌متالز - پس از ورشکستگی کارگزاری ارز‌های مجازی FTX بسیاری از دارندگان آن، دارایی‌های خود را حراج کرده و در حال خروج از کارگزاری‌ها هستند.

به گزارش می‌متالز، آمار‌های موجود حاکی از آن است که سرمایه‌گذاران در بازار ارز‌های مجازی پس از ورشکستگی کارگزاری FTX، حجم قابل توجهی از دارایی‌های خود را فروخته اند؛ و از کارگزاری‌ها هم خارج شده اند.

موسسه کریپتوکامپر، اعلام کرده که دلیل این مسئله نگرانی‌ها نسبت به ایمنی حفظ این دارایی‌ها بوده است.

فرار سرمایه‌گذاران از بازار رمز ارز‌ها
بر اساس این گزارش؛ فقط در ماه نوامبر ۹۱ هزار و ۳۶۳ بیت‌کوین از کارگزاری‌های نظیر باینانس، کراکِن و کوین‌بیس بیرون کشیده شده و ارزش این دارایی‌ها بر اساس متوسط قیمت بیت‌کوین در ماه نوامبر که ۱۶ هزار و ۴۰۰ دلار بود ۱.۵ میلیارد دلار بوده است.

موسسه کریپتوکامپر اعلام کرده که از زمان ورشکستگی کارگزاری FTX، بیت‌کوین بیشترین خروج خود در تاریخ معاملات را از کارگزاری‌ها به ثبت رسانده است؛ چراکه دارندگان ارز‌های مجازی به شدت در تلاش هستند تا در سایه بحران‌های پیش‌آمده از دارایی‌های خود محافظت کنند. این روند در ماه دسامبر هم ادامه یافته و از ابتدای ماه جاری تاکنون ۵۵۴۵ بیت‌کوین از کارگزاری‌های ارز‌های مجازی خارج شده است.

کارشناسان هشدار داده‌اند که با توجه به کاهش اعتماد به ارز‌های مجازی، ممکن است شاهد ورشکستگی بیشتر کارگزاری‌های ارز‌های مجازی در جهان باشیم. دلیل ترس معامله‌گران بازار این است که در ماجرای ورشکستگی کارگزاری FTX یک میلیون نفر دسترسی به دارایی‌های مجازی خود را از دست داده‌اند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده