تاریخ: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۳۷
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۸۴۱۵۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون دادستان کل کشور:

معادن منگنز از خام‌فروشی پرهیز کنند

‌می‌متالز - معاون دادستان کل و رئیس دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه گفت: معادن منگنز باید از خام‌فروشی پرهیز و به استخراج، کیفی‌سازی مواد و انتقال به بخش سنگ‌شکن و مصارف کارخانه‌های داخلی اقدام کنند.

به گزارش می‌متالز، علی جمادی در ادامه نشست‌های تخصصی معاونت قضایی دادستان کل کشور در رابطه با پیگیری و رفع مشکلات صاحبان صنایع و بنگاه‌های تولیدی با نمایندگان شرکت‌های معادن منگنز ایران (استان‌های تهران، کرمان، کرمانشاه، سمنان، قم، خراسان جنوبی و نماینده قرارگاه خاتم) دیدار و گفتگو کرد.

جمادی گفت: حمایت از تولید، اشتغال آفرینی و رونق صنایع و تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از وظایفی است که با جدیت در دستگاه قضایی و دادستانی کل دنبال می‌شود و اعتقاد داریم کمک به حوزه اقتصاد موجب جلب اعتماد عمومی و افزایش رضایتمندی مردم خواهد شد.

وی درباره نقش و جایگاه معادن در اقتصاد کشور اظهارداشت: به لطف الهی، ایران یکی از کشور‌های سرشار از معادن است و این ظرفیت باید به خوبی بکار گرفته شود تا بتوان در زمینه صادرات عملکرد خوبی داشته باشیم.

جمادی به برخی خلاء‌های نهاد‌های تصمیم‌ساز مرکزی در رابطه با بعضی از تشکل‌های تولیدی اشاره کرد و افزود: معادن منگنز باید با پرهیز از خام فروشی و تمرکز بر استخراج و کیفی‌سازی مواد و انتقال به بخش سنگ‌شکن و مصارف کارخانه‌های داخلی، با بالا بردن عیار منگنز و تعرفه مناسب برای رقابت با محصولات خارجی ضمن بی نیاز کردن کارخانجات داخلی به صادرات محصولات با کیفیت و ارزآوری به داخل کشور اقدام کنند.

در ادامه این نشست، محمدرضا راغبیان مدیرعامل شرکت معادن منگنز ایران و دیگر شرکت‌کنندگان مطالبی درباره مشکلات معادن منگنز ایران مطرح کرد و افزود: معادن داخلی با وجود اینکه قادر به تامین بیش از ۵۰ درصد از نیاز‌های کشور در این بخش هستند، اما ۷۵ درصد منگنز مصارف کارخانه‌های داخلی کشور از طریق واردات تامین می‌شود و در دراز مدت این امر سبب زمین‌گیر شدن معادن منگنز ایران خواهد شد.

همچنین اشاره شد این محصول حدود ۸۰ درصد در صنایع فولاد کاربرد داشته و نزدیک به ۱۰۰ تن منگنز در سال با عیار متوسط ۲۳ در کشور تولید می‌شود که این معادن را در زمره یکی بزرگترین تولیدکنندگان کشور قرار داده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده