تاریخ: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۷
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۸۴۴۲۳
سرویس خبر : بین الملل

مسیر اقتصاد چین برای موفقیت

‌می‌متالز - چین قصد دارد تقاضای داخلی را برای تقویت اقتصاد گسترش دهد.

به گزارش می‌متالز، خبرگزاری رسمی شین‌هوا روز چهارشنبه اعلام کرد در حالی که اقتصاد چین با کووید و تضعیف تقاضای خارجی مقابله می‌کند، این کشور برنامه‌هایی را برای گسترش مصرف داخلی و سرمایه‌گذاری تنظیم کرده است.

سیاست‌گذاران چینی با چالش‌های متعددی مواجه هستند، زیرا کاهش ناگهانی محدودیت‌های سخت‌گیرانه مرتبط با کووید، موجی از بیماری را به دنبال دارد و به کسب‌وکار‌ها و مصرف‌کنندگان آسیب می‌زند، در حالی که تضعیف اقتصاد جهانی به صادرات چین آسیب می‌زند.

شین‌هوا با اشاره به برنامه‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۵ که توسط کابینه صادر شده است، گفت: افزایش تقاضای داخلی به چین کمک می‌کند تا رشد اقتصادی با کیفیت بالاتری را دنبال کند و با خطرات و چالش‌های خارجی مقابله کند.

شین‌هوا همچنین اعلام کرد که چین قصد دارد مقیاس مصرف و سرمایه‌گذاری را تا سال ۲۰۳۵ به سطح جدیدی برساند، شکاف درآمدی بین ساکنان شهری و روستایی را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد و پیشرفت بسیاری در مسیر رفاه معمول این کشور داشته باشد.

بر اساس گزارش رویترز، رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند که این کشور مصرف در زمینه‌های فرهنگی و گردشگری را افزایش و بار مالی خانواده‌ها را مربوط به تربیت فرزندان، والدین و آموزش را کاهش خواهد داد. همچنین، چین سرمایه‌گذاری زیرساختی در انرژی، حمل‌ونقل، لجستیک، حفاظت از آب و همچنین در ۵ G، هوش مصنوعی، کلان داده و بودجه بیشتر به بخش‌های تولیدی پیشرفته را افزایش خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده