تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۲
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۲۸۴۴۷۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
لطف الله سیاهکلی:

کشور فاقد خودروی ملی است

‌می‌متالز - نماینده مردم قزوین و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه کشور فاقد خودروی ملی است.

به گزارش می‌متالز، «لطف الله سیاهکلی» افزود: کسی در سنوات گذشته جرات نداشت بگوید کیفیت خودرو‌های تولید داخل پائین یا خودروی ملی در مملکت وجود ندارد.

وی همچنین اظهارداشت: با تلاش‌ها و پیگیری ها‌ی مجلس بر همگان ثابت شد که کشور فاقد خودروی ملی است و این باعث شد همه بفهمند برای تنظیم بازار نیازمند واردات است، چون عرضه و تقاضا در حوزه خودرو همخوانی ندارد.

نماینده مردم قزوین و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر تولید خودرو در کشور ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار دستگاه و در برابر نیاز بازار نزدیک به دو میلیون دستگاه است.

وی در ادامه افزود: برای همگان روشن است که بازاری با اختلاف ۱،۵ میلیون دستگاه خودرو را نمی‌توان اداره کرد از اینروبرای ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا دو راه بیشتر وجود ندارد یا تولید باید افزایش پیدا کند یا در کنار تولید واردات هم صورت گیرد.

سیاهکلی در توضیح این مطلب که تولید و واردات خودرو در کشور دارای یک درد مشترک به نام تحریم هستند، اظهارداشت: تحریم در هر دو صورت آزاردهنده است، اما ختم کلام با تحریم نیست، چون مدیریت در این بحث نقش بسیاربالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه سایه شوم تحریم بر روی تمامی حوزه‌ها در کشور سنگینی می‌کند چرا فقط در حوزه خودرو باید مردم را آزار دهد، گفت: ایران امروز در بسیاری موارد پیچیده و حساس مثل مباحث نظامی، هایتک، هسته‌ای و نظایر این توانسته از سد تحریم‌ها عبور کند.

نماینده مردم قزوین و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: بدون شک توانمندی بسیار بالایی در زمینه تولید خودرو‌های به روز و با کیفیت در داخل وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه امروز تولیدکنندگان خودرو در دنیا از مردم برای خرید خودرو التماس می‌کنند، اظهارداشت: خودرو دیگر جایگاه لوکس بودن خود را در سطح جهان از دست داده و به یک کالای دم دستی تبدیل شده است.

سیاهکلی یادآورشد: در حال حاضر فروش خودرو در دنیا به سختی صورت می‌گیرد این در حالیکه در ایران برای خرید خودرو باید در نوبت ایستاد و در ضمن خودرو‌های بی کیفیت را گران خرید.

منبع: خبرگزاری صدای جمهوری اسلامی ایران

 
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده