تاریخ: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۰۱
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۲۸۴۹۱۴

سفر با اولین قطار سریع‌السیر ایران تا ۵ سال آینده در صورت تامین مالی

‌می‌متالز - معاون شرکت ساخت و توسعه از بازنگری در هزینه‌های ساخت خط آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان خبر داد و گفت: در صورت تامین مالی، این پروژه ۵ ساله ساخته می‌شود.

به گزارش می‌متالز، عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر آخرین وضعیت قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان، اضافه کرد: وقتی پروژه‌های در قانون می‌آید ردیف بودجه می‌گیرد، از این رو مباحث مربوط به توجیه فنی و اقتصادی آن صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: خط آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان نیز از این قائله مستثنا نیست. در رابطه با هزینه‌های این پروژه، بازنگری صورت گرفته و جلسات متعددی در این رابطه انجام شده است.

وی با یادآوری اینکه یک بستهاشتراکی برای هزینه‌های طرح به شورای اقتصاد ارائه شده که با تصویب آن همه موانع و مشکلات مالی رفع می‌شود، تصریح کرد: با مصوبه شورای اقتصاد خط آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان با هزینه معقول و قابل قبول ساخته خواهد شد.

وی بیان کرد: در صورت تامین به موقع منابع و فعال شدن مابقی فاینانس چینی خط آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان طی ۵ سال ساخته می‌شود.

خیرالله خادمی نیز در ابتدای این نشست با بادآوری اینکه میانگین ساخت آزادراه در کشور طی ۱۵ سال اخیر ۸۶ کیلومتر بوده است، اظهار کرد: در یک دهه اول انقلاب در کشور آزادراه ساخته نشد؛ ۱۰ سال بعد از انقلاب، سالانه ۸۰ کیلومتر ساخته شد.

وی با بیان اینکه میانگین ساخت آزادراه در زمان حاضر به ۲۹۱ کیلومتر رسیده که ۳.۵ برابر متوسط سالانه است، افزود: پیشرفت ۵ آزادراه در دست ساخت ۸۰ درصد است که تا سال آینده ۴۶۰ کیلومتر آزادراه به بهره برداری می‌رسد.

وی با اعلام اینکه ۹۵۰ پروژه عمرانی شامل پروژه‌های ریلی، آزادراهی و بزرگراهی در حال اجراست، گفت: در بخش آزمایشگاه و مکانیک خاک نیز ۸۵۰ قرارداد با مجریان داریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده