تاریخ: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۹
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۲۸۵۲۸۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

کارخانه فولاد ArcelorMittal از حمله موشکی روسیه نجات یافت

‌می‌متالز - با توجه به حمله موشکی عظیم روسیه به اوکراین در ۲۳ نوامبر ۲۰۲۲، کارخانه فولادی ArcelorMittal توانست تجهیزات کوره بلند خود را نجات دهد.

به گزارش می‌متالز به نقل از GMK، گزارش منتشر شده توسط روزنامه Metalurg در روز جمعه (۱۶ دسامبر) نشان داد شرکت ArcelorMittal Kryvyi Rih پس از قطعی گسترده برق در سراسر کشور اوکراین در نتیجه گلوله باران زیرساخت‌های انرژی اوکراین توسط نیرو‌های روسی در ۲۳ نوامبر ۲۰۲۲، موفق به نجات تجهیزات کوره بلند شماره ۶ و کوره بلند شماره ۱ شد.

در گزارش منتشر شده در روزنامه Metalurg آمده است که در ۲۳ نوامبر، یک روز کاری عادی در شیفت صبح کوره بلند برقرار بود. شیفت دوم در نزدیکی کوره بلند شماره ۶ کار می‌کردند که اکنون تنها کوره بلند فعال در این شرکت است. بررسی‌ها نشان داد پس از ساعت ۱۴:۰۰، زمانی که کشور اوکرانی طی یک حمله موشکی عظیم دشمن قدرت خود را از دست داد، کوره بلند در حال آماده شدن برای تولید بعدی آهن خام بود.

فعالان بازار در روز جمعه (۱۶ دسامبر) اعلام کردند خرابی شبکه‌های برق باعث خاموشی چراغ‌های کارگاه، خاموش شدن کامپیوترها، نشانگر‌های الکترونیکی روی تابلوی کنترل و مکانیزم‌های اصلی و کمکی کوره بلند شماره ۶ شد.

به نقل از چندین منبع خبری، کوره بلند دارای دو منبع تغذیه است که یکی منبع اصلی بوده و دیگری منبع پشتیبان است، بنابراین برقکار‌ها به سرعت واحد را به شاخه پشتیبان منتقل کردند. اما باید توجه داشت که بلافاصله روشنایی کارخانه به دلیل افت ولتاژ در این شبکه ناپدید شد. به همین دلیل، تصمیم به توقف کوره بلند گرفته شد، اما کار به دلیل وجود آهن خام در کوره پیچیده شد.

معامله گران در روز جمعه (۱۶ دسامبر) گزارش دادند پس از قطعی برق کارخانه ArcelorMittal، کارگران کارگاه شروع به حرکت دستی مکانیزم‌ها در تمام بخش‌های کوره کردند. آن‌ها شیر تخلیه هوای الکتریکی را باز کرده و شروع به رهاسازی مذاب کردند. در آن لحظه نیروگاه پشتیبان روشن شد و منبع تغذیه را بازیابی کرد. به نقل از منابع خبری کارخانه ArcelorMittal بسیار خوش شانس بود، زیرا بلافاصله تمام فرآیند‌های کاری، از جمله خاموش کردن کوره بلند با کمک وسایل الکترونیکی انجام شد.

Mauro Longobardo مدیر عامل کارخانه ArcelorMittal اظهارکرد: به لطف کار هماهنگ تیم کوره بلند شماره ۱، این شرکت موفق به نجات کوره بلند شماره ۶، تجهیزات مربوط به آن و آهن خام موجود در خط تولید شد. به هر حال باید توجه داشت که آهن خام موجود در پاتیل‌ها سفت نشده بود و به موقع در دستگاه‌های پرکننده به آهن خام تبدیل شد. در ابتدا این ماشین‌ها توسط ژنراتور‌ها و کمپرسور‌ها تغذیه می‌شدند، اما هنگامی که پس از قطعی برق، روشنایی به کارخانه برگشت ما برق خود را با استفاده از یک دستگاه برف روب راه آهن تامین کردیم، که در صورت لزوم به عنوان یک ژنراتور بزرگ عمل می‌کند.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، در ۲۴ نوامبر، به دلیل حمله موشکی گسترده به تأسیسات زیرساختی در اوکراین، شرکت ArcelorMittal Kryvyi Rih مصرف برق را به شدت محدود کرد و به طور موقت ذوب فولاد و تولید فولاد نورد شده را تا تثبیت تامین انرژی در کشور متوقف کرد. همانطور که اشاره شد، برق موجود حتی با ۲۰ درصد ظرفیت برای پشتیبانی از تولید کافی نبود.

آقای Mauro Longobardo مدیر عامل کارخانه ArcelorMittal گفت: در سپتامبر ۲۰۲۲، شرکت فولادی ArcelorMittal Kryviy Rih به دلیل محاصره بنادر اوکراین و قیمت پایین فولاد در آستانه تعطیلی قرار گرفت.

منبع: آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده