تاریخ: ۰۲ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۸
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۸۵۳۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گمرک بوشهر رتبه نخست صادرات غیرنفتی/ وصول ۵ هزار میلیارد تومان عوارض تا پایان آذر

‌می‌متالز - بیش از یک چهارم حجم صادارت کشور از طریق گمرک‌های استان بوشهر صورت می‌گیرد که نشان دهنده حجم بالای فعالیت گمرکی در این استان است.

به گزارش می‌متالز، بر اساس گزارش گمرک ایران تا اواخر آذر ماه امسال بدون احتساب میعانات گازی، بیش از ۱۸ میلیون و ۹۱۹ هزار تن کالا از گمرک‌های استان بوشهر صادر شد که از نظر وزن ۲۶ درصد و از لحاظ ارزش ۲۸ درصد صادارت کل کشور است.

هم اکنون بیش از یک چهارم حجم صادارت کشور از طریق گمرک‌های استان بوشهر صورت می‌گیرد که نشان دهنده حجم بالای فعالیت در گمرکی در این استان است.

در همین خصوص ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر اعلام کرده است: صادرات از استان بوشهر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد افزایش داشته است.

سلیمانی، بیشترین کالا‌های صادراتی از گمرک‌های این استان را محصولات پتروشیمی، محصولات معدنی، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی جات عنوان و اعلام کرد: بیشترین حجم صادارت به ترتیب مربوط به کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، آفریقای جنوبی، پاکستان، ترکیه و تایلند بوده است.

سلیمانی همچنین به تعیین تکلیف کالا‌های رسوبی در گمرکات استان اشاره کرد و افزود: تلاش و عزم گمرک همواره تعیین تکلیف کالا‌های مهلت منقضی شده (متروکه) و رسوبی بوده است و همواره سعی شده در کمترین زمان ممکن نسبت به تعیین تکلیف این قبیل کالا‌ها اقدام شود.

علاوه بر کسب رتبه نخست صادرات در گمرک بوشهر، در ۹ ماهه نخست سال حدود ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان عوارض گمرکی و ارزش افزوده در گمرکات استان بوشهر وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده