تاریخ: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۳۶
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۲۸۴۴۹۵
سرویس خبر : انرژی

۱۶ میلیون تن محصولات پتروشیمی از استان بوشهر صادر شد

‌می‌متالز - مدیرکل گمرک بوشهر از صادرات بیش از ۱۶ میلیون تن محصولات پتروشیمی از گمرکات استان خبر داد و گفت: بیش از ۸۸ درصد کالا‌های صادراتی استان بوشهر محصولات پتروشیمی است.

به گزارش می‌متالز، علی سلیمانی، با اشاره به اینکه محموله‌های صادراتی از استان بوشهر افزایش یافته است، اظهار داشت: تجارت با کشور‌های همسایه به سبب هم مرز بودن مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل کالا‌های صادراتی و وارداتی به کشور‌های همسایه در اولویت قرار گرفته است، تصریح کرد: در این راستا صادرات به ۱۵ کشور همسایه مورد توجه ویژه قرار دارد.

مدیرکل گمرک بوشهر ۱۹ میلیون تن کالا از استان به کشور‌های مختلف در ۸ ماه امسال را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بیش از ۸۸ درصد این کالا‌ها محصولات پتروشیمی است.

سلیمانی از صادرات بیش از ۱۶ میلیون تن محصولات پتروشیمی از گمرکات استان خبر داد و گفت: ارزش این محموله‌های صادراتی ۹.۳ میلیارد دلار است که ۹۵ درصد ارزش کل صادرات استان بوشهر در ۸ ماه امسال تشکیل می‌دهد.

وی از صادرات این کالا‌ها به بیش از ۱۵ کشور خبر داد و بیان کرد: گاز مایع، متانول، کود اوره، پلی‌اتیلن، رافینیت، آمونیاک، گوگرد گرانول و دیگر محصولات از استان بوشهر صادر شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر صادرات میعانات گازی را از دیگر محموله‌ها دانست و افزود: در ۸ ماه امسال ۱۴۸ هزار و ۷۱۸ تن میعانات گازی به ارزش ۴۴ میلیون و ۴۲۵ هزار دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده