تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۴۳
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۲۸۵۹۴۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

بررسی مشخصات فنی کیا اسپورتیج ۲۰۲۲

‌می‌متالز - کیا اسپورتیج یکی از خودرو‌هایی بود که شب گذشته در نخستین محموله خودرو‌های وارداتی به گمرک ایران رسید. اما این خودرو چه مشخصات فنی دارد؟

به گزارش می‌متالز، کیا اسپورتج یکی از خودرو‌های وارداتی است که نخستین محموله آن روز گذشته وارد گمرکات کشور شد.

در این میان، این مساله مطرح می‌شود که آیا این خودرو وارداتی کیفیت مناسبی دارد؟

مشخصات فنی کیا اسپورتیج

قوای محرکه این خودرو از پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزین‌سوز مجهز به توربوشارژر تامین شده که ۱۷۷ اسب‌­بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی با هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می­‌کند.

افرادی که هنوز از پیشرانه‌­های دیزل قطع امید نکرده­‌اند، می‌­توانند پیشرانه ۲ لیتری جدید دیزل را سفارش دهند که ۱۸۳ اسب‌­بخار قدرت و ۴۱۷ نیوتن‌متر گشتاور را با کمک جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها ارسال می‌­کند.

آن‌گونه که باما نوشت، غیر از این دو پیشرانه، کیا به علاقمندان وعده داده که در آینده نزدیک دو پیشرانه هیبرید و پلاگین هیبرید را نیز برای اسپورتیج عرضه نماید که احتمالاً با نسل جدید توسان مشترک خواهند بود.

در هنگام حرکت با کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ می‌­توان یکی از پنج حالت درایو (راندن)، کامفورت (راحت)، اکو (اقتصادی)، اسپرت و اسمارت (هوشمند) را انتخاب کرد که هریک برای شرایط خاصی برنامه­‌ریزی شده است. سیستم تعلیق الکترونیکی جدید این خودرو نیز با سامانه‌­ای هماهنگ شده که به صورت لحظه‌­ای بین عملکرد کمک‌­فنر‌ها و سامانه AWD هماهنگی ایجاد می­‌کند.

نمای جانبی کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ از خطوط و سطوح یکدست شکل گرفته درحالی‌که طرح جدید رینگ‌ها، حال و هوای این بخش را دگرگون کرده است. برای نسخه جهانی اسپورتیج می­‌توان سقف مشکی را نیز سفارش داد. علاوه‌براین مجموعه‌­ای از رینگ‌های ۱۷ الی ۱۹ اینچی با طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون قابل سفارش است.

قیمت کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ از حدود ۲۷ هزار پوند شروع می‌شود. اما طبق عقیده کارشناسان صنعت خودرو، این خودرو‌ها در زمان ورود به بازار ایران کمتر از سه میلیارد تومان به دست مشتری نهایی، یعنی مردم نمی‌رسد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده