تاریخ: ۰۶ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۷:۲۲
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۸۶۰۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نارضایتی کارگران ابنیه فنی قم از تاخیر در پرداخت حقوق

‌می‌متالز - تعدادی از کارگران ابنیه فنی راه‌آهن قم از تاخیر در پرداخت حقوق خود از سوی پیمانکار به شدت انتقاد دارند.

به گزارش می‌متالز، تعدادی از کارگران ابنیه فنی قم در تماس، از تاخیر دو ماهه در پرداخت حقوق خود خبر دادند. این کارگران می‌گویند: کارگران شاغل در خطوط راه‌آهن «ناحیه قم» تقریبا هر ماه حقوق خود را با تاخیر دو ماهه دریافت می‌کنند.

آن‌ها با بیان اینکه تاخیر در پرداخت حقوق، کارگران ابنیه فنی قم را به تنگنا کشانده است، افزودند: متاسفانه پیمانکار یک روز قبل از شب یلدا یک میلیون تومان علی‌الحساب از حقوق آبان ماه سال جاری را به حساب کارگران ابنیه فنی قم آنهم با تاخیر دو ماهه واریز کرد.

این کارگران ابنیه فنی قم با طرح این سوال که چرا کارفرمای شرکت پیمانکاری به فکر معیشت و گذران زندگی کارگران تحت مسوولیت خود نیست، در ادامه گفتند: با حضور پیمانکار در بخش‌های مختلف راه آهن، کارگران علاوه بر دریافت حداقل حقوق از بسیاری از مزایای قانونی، عرفی و مناسبتی هم محروم شده‌اند.

آن‌ها با اشاره به اینکه دیون کارگران علی‌الخصوص کارگران ابنیه فنی که زحمت نگهداری و مراقبت از خطوط ریلی راه آهن را برعهده دارند، جزء دیون ممتازه است و راه آهن موظف است که در برنامه‌ریزی‌های مالی، پرداخت این دیون را در اولویت اول قرار دهد.

کارگران افزودند: شرکت راه آهن به جای اینکه پروژه‌های به این مهمی را با بودجه‌های کلان به پیمانکاران بسپارند، بایستی با کنار گذاشتن پیمانکاران، به وضعیت پرداخت‌های قطره چکانی مزد این کارگران خاتمه دهد.

کارگران ابنیه فنی قم با بیان اینکه ما کارگران پایان ماه درآمد پایدار نداریم، ادامه دادند: در عین حال ما ثبات شغلی نداریم و امنیت شغلی‌مان در خطر است.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده