تاریخ: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۴۵
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۲۸۶۰۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
بررسی تولید و تجارت مفتول فولادی ترکیه (2)

افزایش مصرف مفتول ترکیه با رونق ساخت‌و‌ساز

می متالز - بیش از 60 درصد تولید محصولات فولادی ترکیه در بخش محصولات طویل صورت می‌گیرد که تولید مفتول فولادی یکی از آن‌ها است؛ مفتول فولادی 2 درصد از تولید محصولات طویل ترکیه را شامل می‌شود. مصرف مفتول فولادی این کشور در سال‌های اخیر به سرعت رشد کرده است.
افزایش مصرف مفتول ترکیه با رونق ساخت‌و‌ساز

به گزارش می متالز، ترکیه جزو اولین کشورهای منطقه بود که برای شتاب‌دادن به روند رشد و توسعه پایدار، تولید فولاد را در دستور کار خود قرار داد. صنعت آهن و فولاد ترکیه یکی از بخش‌های اصلی اقتصاد ترکیه است که از زمان تاسیس صنعت فولاد در سال 1920 تا کنون نوآوری‌های زیادی برای پاسخ به تحولات در بازارهای جهانی فولاد داشته است. صنعت فولاد در ترکیه همواره شاهد رشد پایدار بوده و به‌طور چشم‌گیری در حال گسترش و توسعه است. تمام شرکت‌های فولاد در این کشور خصوصی بوده و فولادسازان ترکیه همچنان به‌دنبال تحولات تکنولوژیکی برای بهبود حیات درازمدت صنعت در بازار جهانی هستند. در حال حاضر ترکیه، نهمین صادرکننده محصولات فولادی در دنیا، چهارمین صادرکننده بزرگ محصولات فولادی به اروپا و اولین صادرکننده این محصولات در منطقه است؛ محصولات فولادی ترکیه به بیش از 200 کشور دنیا صادر می‌شود.

ترکیه میزان تولید مفتول فولادی را از 127 هزار تن در سال 2005 بیش از 5 برابر افزایش داده و به 662 هزار تن در سال 2016 رسانده است. نمودار شماره 1، حجم مصرف مفتول فولادی غیرآلیاژی ترکیه را از سال 2010 تا 2016 نشان می‌دهد. همان‌طور که در نمودار ملاحظه می‌شود، در این بازه زمانی، مصرف مفتول فولادی ترکیه با رشد مرکب سالانه 16 درصد، روند افزایشی داشته است. میزان مصرف مفتول فولادی ترکیه در سال 2010 معادل 229 هزار تن بود که این میزان در سال 2016 به 547 هزار تن رسید. عمده مصرف مفتول در ترکیه مطابق با الگوی جهانی در حوزه ساختمان‌سازی است؛ با رونق این بخش در ترکیه، در چند سال اخیر بر میزان مصرف محصولات مرتبط با ساختمان نیز افزوده شده است.

مصرف مفتول فولادی در ساختمان شامل مصرف در آرماتوربندی و بافت میلگردهای مرتبط با اسکلت و پی ساختمان است. علاوه بر آن، این محصول در ساخت برخی از تجهیزات مانند انواع قفس‌ها و توری‌ها و انواع فنرها و تولید میخ و پرچ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که کاربردهای مختلفی دارند.

عناوین برگزیده