تاریخ: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۰۲
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۲۸۶۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری چین در ازبکستان

می متالز - یک شرکت چینی در ناحیه «ظفرآباد» استان «جزخ» ازبکستان کارخانه سیمان می سازد.
سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری چین در ازبکستان

به گزارش می متالز، چین در ازبکستان کارخانه سیمان به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار می سازد. شرکت Huaxin Cement  چین در نظر دارد در ناحیه «ظفرآباد» استان «جزخ» ازبکستان کارخانه جدید سیمان ایجاد کند.

ظرفیت کلی این کارخانه جدید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیمان در سال است.

چین در حال حاضر برای اجرای این طرح یک کارخانه خارجی را به شکل شرکت با مسئولیت محدود با نام Huaxin Cement Jizzakh ایجاد کرده است.

برنامه ریزی شده این کارخانه تولید سیمان در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی به بهره‌برداری برسد. همچنین برنامه ریزی شده در مرحله اول حدود ۱۲۰ هزار تن سیمان به خارج از کشور صادر شود.

شرکت  Huaxin Cement Jizzakh در چارچوب اجرای این طرح تا اول ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی از پرداخت مالیات برای درآمد اشخاص حقوقی، مالیات بر ملک اشخاص حقوقی و تا اول اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی از عوارض گمرکی برای تجهیزات، مواد خام و مصالح، ماشین ها، وسایل مخصوص حمل و نقلی، قطعات، دستگاه ها و … معاف است.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و چین در ۱۱ ماه گذشته سال ۲۰۱۸ میلادی با ۳۲.۲ درصد افزایش در سطح ۵ میلیارد و ۶۷۷ میلیون دلار قرار گرفته است. در حالیکه این شاخص در تمام سال ۲۰۱۷ میلادی در سطح ۵ میلیارد دلار بوده است.

هم اکنون در ازبکستان بیش از ۷۰۰ شرکت با سرمایه سرمایه‌گذاران چینی از جمله بیش از ۸۰ شرکت با ۱۰۰ درصد سرمایه سرمایه‌گذاران چینی در زمینه‌های مختلف اقتصاد این کشور فعالیت می‌کنند.

جمهوری خلق چین استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ ۲۷ دسامبر سال ۱۹۹۱ میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ ۲ ژانویه سال ۱۹۹۲ میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

عناوین برگزیده