تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۰
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۸۶۲۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رکوردشکنی بی سابقه سکه و طلا قطع شد/ ریزش ۱.۶ میلیون تومانی سکه

‌می‌متالز - نوزار رکوردشکنی‌های بی سابقه بازار سکه و طلا از امروز قطع شد و هر سکه طرح قدیم با ریزش ۱.۶ میلیون تومانی به محدوده ۲۰ میلیون تومانی رسید.

به گزارش می‌متالز، روند صعودی و ثبت ارقام جدید سکه و طلا تا هفته پیش ادامه داشت و به واسطه گرانی دلار به ۴۲ و ۴۳ هزار تومانی با جهش بی سابقه ۲.۱ میلیون تومانی به رکورد ۲۱.۸ میلیون تومانی رسید و هر گرم طلا هم آماده ورود به کانال ۲ میلیون تومانی شده بود!

براساس این گزارش، تغییر عصر پنچ شنبه گذشته رئیس بانک مرکزی و حضور محمدرضا فرزین در این سمت و وعده تثبیت دلار نیمایی ۲۸.۵ هزار تومانی، موجب شد تا امروز از التهابات بازار ارز و سکه و طلا کاسته شود و طی آن دلار به کانال ۴۰ هزار تومانی نزول کند.

این روند نزولی موجب تمایل سرمایه گذاران بازار سکه و طلا به فروش شد و طی آن قیمت هر سکه طرح جدید با کاهش ۸۰۰ هزار تومانی به ۲۰.۳ میلیون برسد. سکه طرح قدیم نیز با ریزش ۱.۶ میلیون تومانی به محدوده ۲۰ میلیون تومانی رسید و نیم و ربع سکه هم با افت ۱.۵ میلیون تومانی به ۱۱.۵ و ۸.۵ میلیون تومان نزول کردند.

سکه گرمی هم با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، ۴.۸ میلیون تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با کاهش ۱۱۵ هزار تومانی به ۱.۸ میلیون تومان رسید.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
یک سال پیش
عناوین برگزیده