تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۸:۳۲
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۲۸۶۳۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۸.۶ میلیون تن محصولات پتروشیمی از گمرکات استان بوشهر صادر شد

‌می‌متالز - مدیرکل گمرک بوشهر از صادرات ۱۸.۶ میلیون تن محصولات پتروشیمی در ۹ ماه امسال از گمرکات استان خبر داد و گفت: این میزان صادرات نسبت به ۹ ماه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، علی سلیمانی، از افزایش صادرات کالا از گمرکات استان خبر داد و اظهار داشت: بیش از ۲۱ میلیون تن کالا با احتساب میعانات گازی از استان بوشهر در ۹ ماه امسال صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش یافته است.

وی ارزش محموله‌های صادراتی یاد شده را ۱۰.۸ میلیارد دلار اعلام و تصریح کرد: ارزش کالا‌های صادراتی در ۹ ماه امسال از گمرکات استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال ۵۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک بوشهر جایگاه صادرات محموله‌ها و محصولات پتروشیمی را ممتاز دانست و بیان کرد: در ۹ ماه امسال ۱۸.۶ میلیون تن محصولات پتروشیمی از گمرکات استان بوشهر صادر شده که نسبت به ۹ ماه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است.

سلیمانی ارزش صادرات محصولات پتروشیمی یاد شده را ۱۰ میلیارد و ۳۴۶ میلیون دلار ذکر و خاطر نشان کرد: ارزش صادرات محموله‌های پتروشیمی در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: صادرات با احتساب میعانات گازی در ۹ ماه امسال، از ۱۱ گمرک صادراتی استان بوشهر افزون بر ۲۱ میلیون و ۲۵۹ هزار تن کالا به ارزش حدود ۱۰ میلیارد و ۸۵۲ میلیون دلار ثبت شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر ادامه داد: بیشترین میزان صادرات مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است که از نظر وزنی ۸۴ و از نظر ارزشی ۹۲ درصد از کل حجم صادرات با احتساب میعانات گازی را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده