تاریخ: ۱۲ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۹
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۸۶۵۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انعقاد تفاهم نامه همکاری معاونت صنایع وزارت صمت با سازمان ملی استاندارد

‌می‌متالز - تفاهم نامه همکاری مشترک بین معاونت صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران عصر روز یکشنبه ۱۱ دی به امضای معاونان هر دو نهاد رسید.

به گزارش می‌متالز، سید محمد موسوی، معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت، با بیان اینکه مسیر صادرات با کمک استاندارد‌ها ارتقاء می‌یابد اظهارداشت: برای صادرات کالای با کیفیت و حفظ و گسترش بازار‌های صادراتی همکاری موثر دو دستگاه بیش از پیش ضروری است.

وی با اشاره به صادرات ۲۰ میلیون دلاری تجهیزات پزشکی گفت: با اجرایی شدن این تفاهم نامه انتظار می‌رود این رقم حداقل رشد ۱۰۰ درصدی را در بازه زمانی کوتاه تجربه کند.

موسوی همچنین با اشاره به بخش‌های مختلف صنایع ماشین آلات در این معاونت تصریح کرد: اجرای این تفاهم نامه در سایر بخش‌های صنایع ماشین آلات و تجهیزات می‌تواند رشد کیفیت و توسعه صادراتی را به دنبال داشته باشد.

پرویز درویش، معاون تدوین و ترویج استاندارد نیز با اشاره به اهمیت استاندارد‌های تخصصی گفت: به هر میزان که در تدوین استاندارد‌های بین المللی، مشارکت داشته باشیم، علاوه بر کسب تجارب فنی، می‌توانیم سهم خود را در بازار‌های جهانی افزایش دهیم و جهش بزرگی را در توسعه صادرات رقم بزنیم.

وی با اشاره به تدوین ۳۴ هزار و ۵۰۰ استاندارد ملی افزود: در دوره تحولی سازمان ملی استاندارد ایران، کیفی سازی استاندارد‌های ملی در اولویت سازمان قرار دارد.

درویش تصریح کرد: تمامی تولیدکنندگان و ذی نفعان می‌توانند در کمیته‌ها فنی متناظر با کمیته‌های بین المللی استاندارد و همچنین کمیسیون‌های تدوین ملی مشارکت داشته باشند و با فعال سازی بیشتر این کمیته‌ها دانش فنی روز را به ویژه در زمینه ماشین آلات و تجهیزات کسب کنیم.

این تفاهم نامه با هدف همکاری، هماهنگی و هم افزایی فنی، علمی، آموزش، پژوهشی، فرهنگی و همچنین تسهیل و تسریع فعالیت‌های مرتبط استانداردسازی و استفاده بهینه از امکانات، استعداد‌ها و توانایی‌های طرفین به امضای طرفین رسید. مشارکت در تدوین پیش نویس استاندارد‌های ملی و بین المللی، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، ترویج و توسعه فرهنگ استاندارد در کشور، مشارکت در تدوین استاندارد‌های جامع محصولات و خدمات دانش بنیان و فناورانه و انعکاس اولویت‌های پژوهشی و نیاز‌های فناورانه طرفین در این تفاهم نامه مورد توجه قرار دارد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده