تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۲۸۶۴۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حوزه تجارت خارجی به درستی مدیریت نمی‌شود

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه حوزه تجارت خارجی به درستی مدیریت نمی‌شود، گفت: نوسانات نرخ ارز کم تولید را خم کرده و هیچ مقام و مسؤولی هم خود را موظف به پاسخگویی و توضیح نیست.

به گزارش می‌متالز، علی یگانه‌فرد رئیس اتاق بازرگانی زنجان در نشست معاون وزیر با فعالان اقتصادی استان زنجان با تاکید بر اینه تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: ما از فرصت‌های ایجاد شده ناشی از این تحریم‌ها هم استفاده نکردیم.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه حوزه تجارت خارجی به درستی مدیریت نمی‌شود، افزود: نوسانات نرخ ارز به ویژه در سه ماه اخیر، کمر تولید را خم کرده و هیچ مقام و مسؤولی هم خود را موظف به پاسخگویی و توضیح نیست و این حالی است که فعالان اقتصادی همواره همراه دولتمردان بوده‌اند و ما هم امیدواریم آن‌ها هم ما را امین و محرم بدانند.

وی در ادامه به تهیه گزارشی از تجارت استان زنجان اشاره و تصریح کرد: در این گزارش مسائل و مشکلات احصا و راه‌کار‌های بهبود و تسهیل امور ارائه شده است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه فعالان اقتصادی از ۹ کشور در ۱۹ طرح تولیدی در استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند، افزود: بروز مشکل برای یک واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی، معضلات عدیده‌ای را برای سایر طرح‌ها ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم شفاف سازی امور سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی که نیاز به جذب سرمایه‌گذار دارند، ادامه داد: با وجود همه مشکلات فعالان اقتصادی در امور صادرات به ویژه با کشور عراق فعال هستند و با وجود همه معضلات ارزش صادراتی کالا‌های زنجان به عراق در ۹ ماه گذشته از سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۴۸ درصد رشد داشته است.

یگانه‌فرد همچنین به اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز تجاری زنجان در کربلا اشاره و تصریح کرد: راه‌اندازی این مرکز نیازمند همکاری وزارتخانه است چرا که این مهم با معضلات حقوقی مواجه شده است، ضمن اینکه لازم است دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه هم در زنجان راه‌اندازی شود.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده