به گزارش می متالز، سعید توکلی، با بیان اینکه این شرکت با بهرهگیری از سیاستهای اقتصاد مقاومتی، همواره در مسیر خودکفایی گام برداشته است، گفت: با توجه به بروز مشکلات و محدودیتها در تامین روغن کمپرسورهای هوا از منابع خارجی، تصمیم گرفتیم با تکیه بر توان داخلی، این نوع روغن را بومیسازی کنیم.
وی افزود: کمپرسور هوای Ingersoll-Rand از نوع روتاری اسکرو است که از یک روغن تجاری به نام SSR Ultra Coolant برای روانکاری و خنککاری در آن استفاده میشود. این روغن از دسته روغنهای سنتزی خاص است که میتواند روانکاری در شرایط سخت و دمای بالا را به خوبی انجام دهد و دارای خصوصیات شاخصی نظیر قدرت سریع آزادسازی هوا، مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون، مقاومت بالا در برابر زنگزدگی و ایجاد رسوب است.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ادامه داد: شرکت انتقال گاز ایران، سنتز و بومیسازی روغن کمپرسور هوای Ingersoll-Rand را در قراردادی پژوهشی به پژوهشگاه صنعت نفت واگذار کرد که با شناسایی و بررسیهای طیفسنجی انجام شده، همه روغنهای پایه مورد نیاز روغن کمپرسور سنتز و فرآیند فرمولاسیون با استفاده از افزودنیهای خاص با موفقیت انجام شد.
توکلی اظهار کرد: پس از کسب دانش فنی سنتز روغن کمپرسور هوا و تایید آن از سوی شرکت انتقال گاز ایران، ۱۵۰ لیتر نمونه روغن کمپرسور فرموله شده برای آزمون کاربردی و میدانی تهیه و این آزمون در یکی از کمپرسورهای هوای شرکت انتقال گاز ایران با موفقیت انجام شد.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تاکید کرد: پایداری بالای اکسیداسیون روغن، کارکرد روغن در دمای پایینتر کمپرسور و تولید روغن با قیمت پایینتر نسبت به نمونه روغنهای تجاری از جمله مزیتهای روغن فرموله شده از سوی پژوهشگاه است.