تاریخ: ۱۴ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۲۸۷۴۱۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

کاهش تولید در صنعت فولاد ترکیه در سال ۲۰۲۲

‌می‌متالز - با توجه به کاهش تقاضا، افزایش هزینه‌های انرژی و تاثیر حمله روسیه به اوکراین بر صنعت فولاد، صنعت فولاد ترکیه میزان تولید خود را در سال ۲۰۲۲ کاهش داد.

به گزارش می‌متالز به نقل از GMK، وب سایت SteelOrbis در روز سه شنبه (۳ ژانویه) اعلام کرد صنعت فولاد ترکیه در سال ۲۰۲۲، بیش از ۱۳ درصد از تولید فولاد را در مقایسه با سال ۲۰۲۱ کاهش داده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد دلیل اصلی کاهش تولید فولاد در ترکیه، تقاضای کم و هزینه بالای انرژی است.

آقای Veysel Yayan دبیر کل انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه (TCUD) اظهار کرد:پس از افزایش ۱۴ درصدی تولید فولاد در ترکیه در سال ۲۰۲۱، سال ۲۰۲۲ با امید‌های زیادی آغاز شد. باید توجه داشت که مصرف فولاد در ابتدای سال ۲۰۲۲ در ترکیه سریع بوده و همچنین ظرفیت تولید کشور مناسب گزارش شده بود. این در حالی است که شرایط بازار تا پایان فوریه ۲۰۲۲، زمانی که روسیه به اوکراین حمله کرد کاملا مثبت بود. اکنون بازار تغییر کرده است و حدس زدن زمان پایان جنگ دشوار می‌باشد.

فعالان بازار در روز سه شنبه (۳ ژانویه) اعلام کردند ترکیه در نوامبر ۲۰۲۲ به کشوری تبدیل شد که بیشترین کاهش تولید فولاد را داشت. باید توجه داشت که میزان کاهش تولید فولاد در ترکیه در نوامبر ۲۰۲۲ بیش از ۳۰ درصد شنیده شده بود. به گفته آقای Veysel Yayan دبیر کل انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه (TCUD) در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲، تولید فولاد در کشور ترکیه حدود ۱۲.۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش داشته است.

آقای Veysel Yayan دبیر کل انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه (TCUD) گفت:انتظار می‌رود صنعت فولاد ترکیه در سال ۲۰۲۲ با کاهش بیش از ۱۳ درصدی تولید به پایان برسد. این در حالی است که میزان تولید فولاد در جهان کمتر از ۳ درصد کاهش خواهد یافت. بررسی‌ها نشان می‌دهد دلایل اصلی کاهش تولید فولاد در جهان، تقاضای کم و کاهش رقابت پذیری صنعت به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی بوده است. باید توجه داشت که ترکیه از نظر هزینه‌های بالا نمی‌تواند با کشور‌هایی مانند روسیه، هند و چین رقابت کند.

به نقل از چندین منبع خبری، ترکیه از سپتامبر ۲۰۲۲ قیمت برق و گاز مورد استفاده در صنعت فولاد را ۵۰ درصد افزایش داده است. این در حالی است که سازمان نظارتی افزایش قیمت برق را به افزایش قیمت انرژی به ویژه تحت تأثیر جنگ در اوکراین مرتبط دانسته است.

آقای Veysel Yayan دبیر کل انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه (TCUD) در ادامه تصریح کرد:با توجه به افزایش قیمت برق و گاز، سهم هزینه‌های انرژی در بخش فولاد ترکیه به ۲۸ تا ۳۰ درصد از کل هزینه‌های تولید فولاد افزایش یافته است.

تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۳ ژانویه) اعلام کردند نرخ بهره برداری از ظرفیت صنعت فولاد ترکیه از ۷۵ درصد به کمتر از ۶۰ درصد کاهش یافته است، زیرا تولید کنندگان شیفت کاری خود را کاهش داده یا فعالیت خود را تعطیل کرده اند.

به نقل از برخی تاجران، انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه (TCUD) انجمن TCUD انتظار کاهش ۱۰ درصدی تولید فولاد ترکیه در سال ۲۰۲۳ را دارد و کارخانجات این کشور به دلیل هزینه بالای انرژی احتمال توقف تولید را بررسی می‌کنند.

معامله گران در روز سه شنبه (۳ ژانویه) گزارش دادند ترکیه هفتمین تولید کننده بزرگ فولاد در جهان است. بررسی‌ها نشان می‌دهد کارخانه‌های فولاد مستقر در ترکیه در سال ۲۰۲۱، تولید فولاد را ۱۲.۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش داده و به ۴۰ میلیون تن رساندند. باید توجه داشت که رقم اعلام شده یک رکورد برای میزان فولاد تولید شده در ترکیه است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده