تاریخ: ۱۸ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۸:۱۸
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۲۸۷۶۹۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

انتقاد عجیب از عرضه خودرو و محصولات وارداتی در بورس/ برخورد با جرم وزیر صنعت!

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد عجیب از عرضه خودرو و محصولات وارداتی در بورس گفت: رئیس جمهور باید طبق قانون با وزیر صنعت برخورد و به جرم وی رسیدگی کند!

به گزارش می‌متالز، لطف اله سیاهکلی فروش خودرو در بورس را بی‌معنا دانست گفت: با فروش خودرو در بورس قرار است کدام مشکلات صنعت حل شود؟ فروش خودرو در بورس ضمن عدم رقابت در بازار، قیمت‌ها را نیز کاهش نمی‌دهد و نتیجه‌ای جز گران‌تر شدن خودرو‌ها ندارد. وزیر صنعت با کدام مجوز پول را از جیب مردم خارج و به خودروساز یا واردکننده می‌دهد؟

وی افزود: دستگاه قضا باید وزیر صنعت را بابت تخلفات در حوزه خودرو محاکمه کند. در چنین شرایطی واردکنندگان خودرو بیش از ۸۰ درصد سود کسب می‌کنند چرا باید با اقدامات دیگر سود آن‌ها را افزایش داد؟ چرا باید خودرو‌های وارداتی با ارزش ۸۰۰ میلیون تومانی در ایران بیش از ۲ میلیارد تومان فروخته شود؟ از رئیس جمهور درخواست می‌شود طبق قانون با وزیر صنعت برخورد و به جرم وی رسیدگی کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر این روند مدیریتی دنبال شود قیمت پژو بیش از ۵۰۰ میلیون تومان خواهد شد. اگر عرضه محصولات کم شود قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. با محتکران پیاز و سیب‌زمینی برخورد می‌شد، اما درخصوص دپوکنندگان خودرو، واردکننده و خودروسازان اقدامی صورت نمی‌گیرد؟ مافیای خودرو در ایران صاحب قدرت و نفوذ هستند. تعدادی از دست‌اندرکاران با این مافیا همراه بوده و همه با هم جیب‌ها را پر می‌کنند و در این میان جیب مردم عادی هر روز خالی‌تر می‌شود.

سیاهکلی افزود: قیمت خودرو در بورس واقعی یا بیشتر است؟ اگر بیشتر است چرا وزیر اجازه می‌دهد خودروساز داخلی و واردکننده، خودرو را بورس عرضه کند و پول ناشی از فروش هم در جیب آن‌ها برود؟ تعدادی از صنایع از کمبود گاز و مازوت گلایه دارند. آیا برنامه‌ای برای تامین سوخت صنایع در دستور کار قرار گرفته است؟ اگر بیش از این مازوت مصرف شود تنفس دشوار خواهد شد. مسئولان باید توضیح دهند چرا زیرساخت‌ها را برای استخراج گاز فراهم نکردند.
رئیس جمهور چه قبول کند چه نکند، وزیر صنعت ضعیف بوده و مرتکب جرم شده است.

منبع: خبرگزاری اقتصادی ایران

عناوین برگزیده