تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۷
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۲۷۶۴۶۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

خودروهای وارداتی باید تاییدیه استاندارد را بگیرند

‌می‌متالز - رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان این که خودروهای‌وارداتی باید تاییدیه استاندارد را بگیرند گفت: خودرویی که دارای استاندارد باشد و معیار‌های کیفی را از نظر استاندارد رعایت کرده باشد باید وارد کشور شود.

به گزارش می‌متالز، مهدی اسلام‌پناه امروز در نشست خبری در مورد اظهار نظر یکی از مدیران خودروساز که گفته است استاندارد‌های ۸۵‌گانه در کشور ما بسیار سختگیرانه است، گفت: در مورد خودرو ما برابر با قانون عمل می‌کنیم و به قانون اتکا داریم. اگر قانون اجرا و تدوین استانداردی را مورد تاکید قرار دهد حتماً عمل می‌کنیم و قرار هم نیست جواب هر موضوعی را بدهیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در کشور‌های دیگر رعایت استاندارد‌های خودروسازی ابتدا درون‌سازمانی و بعد کشوری است، افزود: استاندارد‌های خودروسازی در ایران چندان هم سخت نیست. عمل به قانون و کسب رضایت مردم و رفع گله مندی‌های مصرف کننده وظیفه خودروساز است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۵ خودروی ضعیف و غیرایمن دیگر تولید نمی‌شود. در بخش کیفیت خودرو‌های وارداتی نیز باید تایید سازمان استاندارد اجرایی شود.

اسلام‌پناه در مورد کیفیت خودرو‌های وارداتی گفت: خودرویی که دارای استاندارد باشد و معیار‌های کیفی را از نظر استاندارد رعایت کرده باشد باید وارد کشور شود.

وی افزود: ما با جزئیات نام شرکت تولیدکننده و نرخ خودرو و… کاری نداریم. تاکید ما بر واردات خودروی استاندارد است. غیر از این باشد برابر با قانون برخورد می‌کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در قانون هم ورود ما به این مساله صراحتاً مورد تاکید قرار گرفته است و خودرو‌هایی وارداتی پس از تأیید صلاحیت سازمان ملی استاندارد اجازه ورود به کشور خواهند داشت.

ادامه دارد…….

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده