تاریخ: ۲۱ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۱۲
بازدید: ۳۳۰
کد خبر: ۲۸۷۷۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فراهم شدن زمینه حضور شرکت ایمیدرو در ماهنشان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بر ضرورت انجام اکتشافات معدنی در شهرستان ماهنشان تاکید کرد و گفت: زمینه گسترش حضور سازمان توسعه و‌ نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در این شهرستان مهیا فراهم شده است.

به گزارش می‌متالز، مجید گلشنی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با هدف بازدید از چند پروژه صنایع معدنی و معدن و دیدار با فرماندار ماهنشان به این شهرستان سفر کرد.

مجید گلشنی مدیر کل صمت استان در دیدار با فرماندار شهرستان ماهنشان کمبود زمین مناسب، عدم شناخت از سرمایه‌گذاران بومی و نبود تشکل‌ها را از مهمترین مشکلات پیش روی توسعه اقتصادی این شهرستان اعلام کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بر ضرورت انجام اکتشافات معدنی در شهرستان ماهنشان تاکید کرد و افزود: زمینه گسترش حضور سازمان توسعه و‌ نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در این شهرستان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از زمین‌های این شهرستان در مناطق حفاظت شده قرار گرفته و یا پناهگاه حیوانات و گونه‌های مختلف گیاهی معرفی شده‌اند، تصریح کرد: کوهستانی بودن منطقه از دیگر موانع توسعه صنعتی این منطقه به شمار می‌رود.

گلشنی ادامه داد: برای هر شهرستان مصادیق معین و مشخصی در حوزه صنعت، معدن و تجارت معرفی خواهد شد و روسای ادارات صمت شهرستانی مکلف به پیگیری آن خواهند بود.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با تاکید بر اینکه تقویت بدنه کارشناسی ادارات صمت شهرستانی با توجه به ظرفیت و توانمندی‌های هر منطقه از طریق دستگاه‌های متولی پیگیری می‌شود، افزود: شناساسی افراد توانمند و معرفی آن‌ها در حوزه مالی و فکری که خاستگاه آنان شهرستان ماهنشان است در دستور کار قرار گرفته است.

وی با درخواست از سرمایه‌گذاران بومی برای همراهی در رفع محرومیت و گسترش رفاه مردمان این منطقه ابراز امیدواری کرد، این افراد توانمند یاری‌گر مسؤولین استانی و شهرستانی در توسعه شهرستان ماهنشان باشند.

رئیس سازمان صمت استان زنجان در سفر به ماهنشان از معدن سرب و روی قزلجا با ظرفیت تولید، ۲ هزار تن در ماه و اشتغال ۸۰ نفر و قابلیت استخراج تا سقف ۵ هزار تن بازدید کرد.

گلشنی از معدن سرب و روی ساری آغل و واحد پر عیار سازی اکسید روی مستقر در جوار معدن با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال که زمینه اشتعال ۵۰ نفر را ایجاد کرده و با بهره‌برداری از کوره ولز قابلیت افزایش ۲۰ نفر دیگر را دارد، بازدید کرد.

فراهم شدن زمینه حضور شرکت ایمیدرو در ماهنشان

همچنین گلشنی ضمن دیدار با فعالان صنایع معدنی و بهره‌برداران معادن شهر ماهنشان، از واحد‌های صنایع معدنی شهر دندی نیز بازدید کرد.  

رئیس سازمان صمت استان زنجان در جریان این سفر در معدن پتاس و معدن سرب و روی ساری آغل حضور یافته و از نزدیک روند احداث واحد‌های فرآوری در جوار معدن را بررسی می‌کند.

از دیگر برنامه‌های این سفر حضور در شهرک صنعتی انگوران است که این شهرک به منظور احداث واحد‌های فرآوری مواد معدنی سرب و روی و صنایع پایین دستی آن احداث شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده