تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۵۶
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۲۸۸۳۷۸
سرویس خبر : صنایع کوچک
فیروزی:

ظرفیت بخش خصوصی در توسعه شهرک‌های صنعتی به کار گرفته شود

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است باید از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه شهرک‌های صنعتی استفاده و از سرمایه‌گذاری آن‌ها در این بخش استقبال کرد.

به گزارش می‌متالز، حجت اله فیروزی، درباره ضرورت توجه به شهرک‌های صنعتی، گفت: ایجاد شهرک‌های صنعتی با هدف تسهیل در سرمایه‌گذاری و تجمیع واحد‌های تولیدی و صنعتی متوسط و کوچک از طریق ایجاد زیرساخت‌های لازم است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند شهرک‌های صنعتی مستقر در برخی استان‌ها موفقیت‌هایی به دست آورند، اما با توجه به گزارش‌های ارائه شده در بسیاری از مناطق زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های صنعتی ایجاد نشده و این شهرک‌ها با مشکلاتی مانند تامین آب، برق، گاز، جاده‌های دسترسی و... روبه رو هستند بنابراین به نظر می‌رسد روش استفاده از این ظرفیت باید اصلاح شود.

وی اضافه کرد: ظرفیت بخش خصوصی باید در راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی به کار گرفته شود و از سرمایه‌گذاری آن‌ها در این بخش استقبال کنیم، در حال حاضر با وجود اینکه بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری در این حوزه است، اما تغییر کاربری اراضی به شهرک صنعتی هزینه سنگینی دارد بنابراین بخش خصوصی رغبت چندانی برای ورود به این حوزه ندارند، لذا تسهیل در استفاده از پتانسیل بخش خصوصی برای راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی از اصلی‌ترین اقدامات است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: درحال حاضر علیرغم هزینه بسیاری ایجاد برخی شهرک‌های صنعتی شده است، اما این شهرک‌ها از زیرساخت‌های لازم برخوردار نیستند که باید در جریان بررسی بودجه سال آینده به موضوع تامین منابع مالی کافی برای ایجاد زیرساخت‌های مودرنیاز شهرک‌های صنعتی توجه ویژه شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره وجود زمین‌های غیرفعال در شهرک‌های صنعتی، تصریح کرد: در کمیسیون صنایع و معادن گزارش‌هایی درباره این موضوع بررسی شده است؛ سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به این سمت رود که زمین شهرک صنعتی را از افرادی که در موعد مقرر این شهرک‌ها را راه‌اندازی نکردند، بازپس گیرند و به سرمایه‌گذارانی که اهلیت دارند واگذار کند، زمین‌های شهرک‌های صنعتی نباید محل دلالی افراد باشد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده