تاریخ: ۱۵ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۵۷
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۲۸۷۷۷۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کاهش قیمت مس تحت تاثیر نگرانی‌های تقاضا

‌می‌متالز - افزایش موارد ابتلا به کووید در چین پس از کاهش محدودیت‌ها، نگرانی‌ها در مورد تقاضا را تقویت کرده است، که در حال حاضر تحت فشار ناشی از تضعیف فعالیت‌های صنعتی جهانی قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، مس این فلز ارزشمند در طی سه ماه اخیر خود در بورس فلزات لندن تا ساعت ۰۷:۰۰ به وقت گرینویچ تقریباً ثابت بود و به ۸۳۱۸ دلار در هر تن رسید. با این حال، در بورس آتی شانگهای، پرمعامله‌ترین قرارداد مس فوریه با ۱.۷ درصد کاهش به ۶۴۵۶۰ یوان (معادل ۹۳۷۲.۸۲ دلار) در هر تن رسید.

همچنین مس برای تحویل در ماه مارس در بازار Comex در نیویورک ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۳.۸۰ دلار در هر پوند یا ۸۳۶۰ دلار در هر تن رسید.

دلایل نگرانی بازار و کاهش قیمت مس

افزایش موارد ابتلا به کووید در چین پس از کاهش محدودیت‌ها، نگرانی‌ها در مورد تقاضا را تقویت کرده است، که در حال حاضر تحت فشار ناشی از تضعیف فعالیت‌های صنعتی جهانی قرار دارد.

این امر در مقیاس جهانی، برای فلزات صنعتی خوب به نظر نمی‌رسد. یک تاجر فلزات ادعا کرده است: بازگشایی سریع بازار‌ها در چین همچنان با خوش‌بینی نسبت به بازگشایی دیگر بازار‌ها در کانون توجه است، که نرم شدن دلار نیز به آن کمک می‌کند.

از طرفی قیمت مس در روز سه شنبه به دلیل تقویت دلار و بدتر شدن چشم انداز تقاضا به دلیل رشد کم سابقه محرک‌های اقتتصادی در چین کاهش یافت.

همچنین تعطیلات سال نو قمری چین در اواخر این ماه که کارخانه‌ها گاهی برای هفته‌ها تعطیل می‌شوند، بر مجموعه فلزات اساسی تاثیرگذار است.

نظرات تحلیلگران بازار در بهبود مس

یک نظرسنجی از مدیران خرید (PMIs) نشان داد که فعالیت بخش تولید چین در ماه دسامبر با سرعت بیشتری کاهش یافت، زیرا افزایش عفونت‌های کووید باعث اختلال در تولید و کاهش تقاضا شد.

اما گیلز کوگلان، تحلیلگر شرکت کارگزار HYCM، به این نکته اشاره کرد که بهبود استفاده از مترو در شهر‌های بزرگ چین “یک سیگنال قدرتمند است که چین در حال بیدار شدن از خواب ناشی از کووید” است.

وی افزود: «با این حال، به دلیل نگرانی از اینکه آمریکا و اروپا هر دو به سمت رکود پیش می‌روند، در حالی که آخرین گزارشات PMI چین کاهش بیشتری را نشان می‌دهند، این موضوع در بازار‌های مس احساس نشد.»

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده