تاریخ: ۲۱ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۳۶
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۲۸۷۹۴۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
رئیس جمهور:

ابلاغ دو قانون جدید به دستگاه‌های اجرایی

‌می‌متالز - رئیسی به وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت دو قانون جدید را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش می‌متالز، رئیس جمهور دو قانون صنعت خودرو و موافقتنامه همکاری اقتصادی و تجاری دولت‌های ساحلی خزر را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور «قانون اصلاح ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو» و «قانون موافقتنامه همکاری اقتصادی و تجاری دولت‌های ساحلی خزر» را برای اجرا به دستگاه‌های اجرای ذیربط ابلاغ کرد.

ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «قانون اصلاح ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو» را که در جلسه علنی ۹ آذر ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی تصویب و هفتم دی ماه به تایید شورای نگهبان رسیده بود را برای اجرا به وزارت کشور و وزارت صنعت معدن و تجارت ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون موافقتنامه همکاری اقتصادی و تجاری بین دولت‌های ساحلی خزر» را برای اجرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرد.

«قانون موافقتنامه همکاری اقتصادی و تجاری بین دولت‌های ساحلی خزر» در جلسه علنی ۱۵ آذر ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی تصویب و ۱۴ دی به تایید شورای نگهبان رسیده بود. با توجه به اصل ۱۲۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اجرای مفاد موافقتنامه منوط به انجام تشریفات مندرج در ماده ۱۳ موافقتنامه یاد شده است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده