تاریخ: ۲۱ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۳
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۲۸۷۹۶۸
سرویس خبر : اجتماعی
مدیر موسسه فرهنگی هنری افق کویر چادرملو:

جشنواره قصه‌گویی، شور و شوق فرهنگیِ مردم یزد و اردکان را افزایش خواهد داد

‌می‌متالز - محمدرضا بهزادی‌مقدم، مدیر «موسسه فرهنگی هنری افق کویر چادرملو» می‌گوید برگزاری جشنواره قصه‌گویی می‌تواند برای مردم شهر اردکان که از بزرگترین شهرستان‌های استان یزد است و همواره به دنبال تجربه کردن رویداد‌های بزرگ ملی و بین‌المللی و در نتیجه ارتقاء سطح فرهنگی مردم و شهروندان است، شور و شوق فرهنگی ایجاد انگیزه کند.

به گزارش می‌متالز، بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در حالی به‌زودی به میزبانی شهر یزد برگزار خواهد شد که «موسسه فرهنگی هنری افق کویر چادرملو»، یکی از حامیان اصلی آن است.

محمدرضا بهزادی‌مقدم، مدیر «موسسه فرهنگی هنری افق کویر چادرملو» که در شهر اردکان یزد واقع است، درباره نحوه شرکت این موسسه که زیرمجموعه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو است در برگزاری بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، گفت: «سال‌های گذشته این دغدغه در میان دوستان فعال فرهنگی و هنری شهر اردکان و حتی مسوولان شهر وجود داشت که بتوان کاری بزرگ و خوب در زمینه فرهنگی، اجتماعی و هنری در شهر و برای مردم انجام داد. طی تعامل‌هایی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردکان با مسوولان شهر یزد داشت و طرح دغدغه ما، بنا شد تا از این جشنواره حمایت کنیم. این حمایت علاوه بر مباحث مالی و پشتیبانی و اسکان مهمانان و برداشتن باری از دوش دوستان در کانون، حمایت رسانه‌ای کار را نیز برعهده ما نهاد.»

او ادامه داد: «ترویج قصه‌گویی دغدغه ارزشمندی برای ماست و آن‌طور که شایسته و بایسته است در کشور ما هنوز شکل نگرفته. باید روی کارکرد‌های اثرگذار و عمیقی که قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان به همراه دارد، بیشتر تمرکز کرد. برای همین، ما سعی کردیم در کنار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم در تهران و هم در یزد حضوری فعال داشته باشیم.»

بهزادی‌مقدم، همچنین درباره ورود نهاد‌ها و بنیاد‌های مختلف به عرصه فرهنگ و هنر و حمایت آن‌ها چنین رویداد‌هایی توضیح داد: «ورود مجموعه‌هایی که بیشتر حاکمیتی هستند و نهاد دولتی محسوب می‌شوند، در کنار شرکت‌های اقتصادی که کارویژه اصلی آن‌ها فرهنگی نیست، به این وادی می‌تواند هم مثبت و هم منفی باشد. در واقع نقش این مجموعه‌ها باید تسهیل‌گری باشد، چرا که اگر بخواهند خودشان متولی شوند به دلایل مختلف هم استعداد‌های مردمی و خودجوش واقعی را کور می‌کنند و هم اینکه به دلیل عدم تخصص لازم، کار را از بین می‌برند. ما خودمان در «چادرملو» به عنوان یک شرکت صنعتی این حساسیت را داشتیم و سعی کردیم در عین اینکه به فضای فرهنگی وارد می‌شویم، اما نقش حمایت‌گر از نهاد‌های فرهنگی و اهالی فرهنگ و هنر را ایفا کنیم. مجموعه فرهنگی «افق کویر» به شکل تخصصی در عرصه رسانه و سایر عرصه‌های آموزش، هنر و فرهنگ فعالیت می‌کند و تلاش‌مان این است تا روی کیفیت‌بخشی به کار‌های فرهنگی، اثرگذار باشیم.»

مدیر «موسسه فرهنگی هنری افق کویر چادرملو» درباره اهمیت برگزاری جشنواره قصه‌گویی در یزد گفت: «برگزاری جشنواره قصه‌گویی می‌تواند برای مردم اردکان که از بزرگترین شهرستان‌های استان یزد است و همواره میزبان بسیاری از اتفاق‌های بزرگ در سطح ملی است، انگیزه و شوق ایجاد کند و علاقه‌مندان به عرصه قصه‌گویی نیز از فرصت ایجاد شده بهره ببرند و حتی آموزش ببینند تا سطح دانش آن‌ها بالا برود. از سوی دیگر برگزاری جشنواره یک سرگرمی است تا اعضای خانواده در کنار هم بتوانند ساعت‌هایی را پشت سر بگذارند. ما در اردکان، افراد توانمندی داریم که می‌توانیم از این فرصت در راستای معرفی آن‌ها استفاده کنیم و از ظرفیت ایجاد شده بهره بگیریم و حتی در دوره‌های بعدی جشنواره نیز، حضوری فعال داشته باشیم.»

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی «قصه‌گوییِ» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از ۲۵ تا ۲۹ دی ۱۴۰۱ در شهر تاریخی و جهانی یزد برگزار خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری کانون نیوز

عناوین برگزیده