تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۲۴
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۸۸۳۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ایزدخواه:

بخش غیردولتی میدان‌دار توسعه تجارت ایران و روسیه باشد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بخش غیردولتی باید میدان‌دار توسعه تجارت ایران و روسیه باشد چراکه بخش خصوصی توانمندی‌های بسیاری در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات فنی- مهندسی و دانش بنیان دارد.

به گزارش می‌متالز، روح اله ایزدخواه درباره ضرورت توسعه روابط تجاری میان ایران و روسیه، گفت: در حال حاضر سهم تجارت ایران و روسیه کمتر از یک درصد است بنابراین برای اصلاح این روند باید تحولی اساسی در این حوزه رخ دهد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: برای توسعه روابط تجاری بین ایران و روسیه، باید چشم‌اندازی ۲۰ ساله‌ای میان دو کشور در حوزه تجارت دو طرفه تنظیم و هدف‌گذاری مناسبی انجام شود.

وی اضافه کرد: بخش غیردولتی باید میدان‌دار تجارت ایران و روسیه باشد چراکه بخش خصوصی توانمندی‌های بسیاری در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات فنی- مهندسی، دانش بنیان و... دارد؛ می‌توان این ظرفیت‌ها را در قالب شبکه‌های اقتصادی دوجانبه شکل داد تا این شبکه‌ها پیشران گسترش روابط تجاری ایران و روسیه باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به سوابق مناسب میان دو کشور در دانش بنیان، ادامه داد: پیش از این بخشی از این روابط یک طرفه و از سوی روسیه به ایران بود، اما اکنون این روابط دوطرفه شده و این نوید داده می‌شود که می‌توان رابطه معناداری میان این دو کشور در حوزه صنعتی و فناورانه برقرار کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید بستر دپیلماسی اقتصادی پارلمانی بین ایران و روسیه شکل گیرد، تصریح کرد: پارلمان‌های دو کشور می‌توانند زمینه‌ساز شکل‌گیری روابط اقتصادی و تجاری باشند.

ایزدخواه افزود: ما نیز در کمیسیون صنایع و معادن از حدود یک سال پیش کارگروه روابط تجاری با روسیه با تکیه بر صنعت و دانش‌بنیان را شکل دادیم و پیشنهاد عملیاتی مناسبی در این زمینه شکل گرفته است که ان شاءالله به پارلمان دو کشور ارائه می‌شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده