تاریخ: ۲۷ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۸۸۵۴۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
شهردار تهران در بازدید از مرکز تحقیقات خودرو سایپا:

در سایپا اقدامات مناسبی صورت گرفته که مشکلات گذشته را جبران می‌کند

‌می‌متالز - شهردار تهران به همراه جمعی از معاونان و مدیران حوزه حمل و نقل شهری با حضور در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا از محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا زاکانی به همراه جمعی از معاونان و مدیران ارشد شهرداری تهران از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا بازدید کردند و از نزدیک در جریان توانمندی‌های این گروه خودروساز در حوزه محصولات جدید، خودرو‌های مناسب حمل و نقل عمومی و باری و توانمندی‌های آزمایشگاهی این گروه خودروساز قرار گرفت.

در حاشیه این بازدید شهردار تهران گفت: امروز با ابعاد پیشرفت و اقدامات خوبی که در گروه خودروسازی سایپا انجام شده بیشتر آشنا شدم و خوشبختانه در این خودروساز کشور اقدامات مناسبی صورت گرفته که به نوعی جبران مشکلات گذشته بوده است و امیدوارم سایپا بتواند نیاز‌های خودرویی کشور را به رتبه‌ای بالاتر از نظر کیفیت و تنوع برساند.

او افزود: در شهر تهران نیاز به تحول در حوزه حمل و نقل عمومی وجود دارد و در حوزه بار و مسافر نگاه شهرداری تهران بر ظرفیت‌های داخلی کشور است و امیدواریم بتوانیم با همکاری خودروسازان داخلی خدمات مناسبی را به مردم ارائه دهیم و به همین دلیل امروز به همراه مدیران حوزه خدمات شهری و حمل و نقل شهرداری تهران در شرکت سایپا حضور یافتیم.

زاکانی تصریح کرد: امروز و در حضور مدیرعامل گروه سایپا مقرر شد کارگروه مشترکی از دو مجموعه ایجاد شود تا بتوانیم همکاری بسیار گسترده‌ای در حوزه تولید خودرو‌های عمومی مسافری و باری داخل شهری داشته باشیم.

او با بیان اینکه خودرو‌های سایپا اقتصادی و نسبتا ارزان قیمت هستند و می‌توان در این حوزه با هماهنگی بیشتر دو مجموعه در جهت نوسازی ناوگان عمومی اقدام کرد گفت: امروز از نزدیک با ظرفیت و توانمندی گروه سایپا آشنا شدیم و با نگاه تحولی سایپا در حوزه حمل ونقل بار و مسافر امیدواریم به زودی شاهد نوسازی گسترده و موثر که باعث ایجاد رفاه برای مردم شود باشیم.

شهردار تهران افزود: سایپا نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده و ارتقا محصولات را در این گروه خودروساز می‌توان با همه وجود حس کرد و گزارشاتی که از رضایت مردم در سال جاری دریافت شده و همچنین افزایش تنوع محصولات در سال آینده باعث ایجاد شرایط خوبی می‌شود و امیدوارم سایپا بتواند روز به روز با تنوع محصولات و کیفیت بهتر خدمات مناسبی را به مردم داشته باشد.

ساینا گازسوز تاکسی شهری می‌شود

در این بازدید محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: برای اولین بار، شهردار تهران در این گروه خودروساز حضور یافته که بیانگر حمایت از صنعت خودروسازی داخلی و توسعه خودرو‌های کار و شهری در ناوگان حمل و نقل عمومی است.

او با بیان اینکه باید هزینه‌های حمل و نقل عمومی را در سطح شهر کاهش داد افزود: استفاده از خودرو‌های حمل ونقل درون شهری وارداتی زیان ده و تا سه برابر هزینه بیشتر دارد لذا امروز محصولات متنوع سواری برای استفاده در تاکسی رانی و تجاری برای حمل و نقل درون شهری و ون مسافری عرضه و معرفی شد.

تیموری تصریح کرد: ساینا گازسوز به عنوان اولین خودرو سواری گازسوز برای استفاده در حوزه تاکسی شهری عرضه شد. همچنین خودروی ون ۱۴ نفره معرفی شد که قیمت حمل مسافر را در سطح شهر بسیار کاهش می‌دهد چراکه قیمت این محصول نسبت به مشابه خارجی یک سوم است، همچنین دارای موتور گازسوز پر قدرت با پیمایش ۳۸۰ کیلومتر در هر بار شارژ گاز است.

او افزود: خودرو پادرا پلاس لانگ محصول جدیدی است که برای حمل بار حجیم شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد و با خودرو‌های ۶ تن وارداتی برابری می‌کند. ۹۰ درصد قطعات خودرو‌های وارداتی از خارج از کشور تامین می‌شود و در حوزه خدمات پس از فروش و تعمیرات وابستگی صددر صد به خارج از کشور دارد، در صورتی که پادرا پلاس لانگ محصول کاملا داخلی است و تا سه تن توان حمل بار حجیم را دارد و با سوخت پاک CNG آلایندگی کمتری نسبت به خودرو‌های مشابه خود با سوخت دیزل دارد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: برای خودرو‌های ویژه حمل ونقل عمومی به لحاظ کیفی آنالیز گسترده‌ای در حوزه قطعات انجام می‌شود چرا که قرار است این محصولات در حمل ونقل عمومی عرضه شود و خودرویی که در حمل و نقل عمومی ورود پیدا می‌کند چندین برابر خودروی شخصی پیمایش دارد لذا کیفیت قطعات عملکردی مبنای اصلی، قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه تمرکز در گروه سایپا بر روی کیفیت محصولات است، گفت: دقت در کیفیت محصولات گروه سایپا زیاد است به نحوی که خودرو‌های تولیدی بدون ایراد یا با کمترین مشکل وارد بازار می‌شود و کنترل‌های متعددی صورت می‌پذیرد و نتیجه آن باعث شده که مراجعه خودرو‌های تولیدی این شرکت در دوره گارانتی ۵۰۰ درصد به نمایندگی‌ها کاهش پیدا کند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده