تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۲
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۲۸۸۶۳۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

نگاهی به بازار ورق چین در سال ۲۰۲۳

‌می‌متالز - تحلیلگران مای استیل بر این باورند که قیمت ورق گرم در چین سال ۲۰۲۳ کمی رونق خود را از دست می‌دهد چرا که عرضه از تقاضا پیشی می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، میانگین قیمت ورق گرم سال ۲۰۲۲ در بازار داخلی چین حدود ۶۶۱ دلار هر تن درب کارخانه با مالیات بر ارزش افزوده بود و احتمالا امسال به محدوده ۵۲۰ تا ۶۶۵ دلار می‌رسد. تولید ورق گرم چین نیز امسال تا ۴.۳ درصد رشد سالانه خواهد داشت و به ۲۶۹.۶ میلیون تن می‌رسد، چون ظرفیت تولید آن رو به افزایش است.

از طرفی مصرف ورق گرم در چین رشد ۴.۵ درصدی خواهد داشت و به ۲۶۱.۷ میلیون تن می‌رسد. بازار منتظر رشد تقاضای پروژه‌های زیرساختی است. امید است سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها امسال در چین تا ۵ درصد افزایش یابد.

انتظار می‌رود در طول سال ۲۰۲۳، تولید وسایل نقلیه موتوری در چین ۲ تا ۳ درصد در سال کاهش یابد. از طرفی تقاضا برای لوازم الکتریکی در سال جاری تا حد زیادی ثابت خواهد ماند و افزایش احتمالی سفارشات از سوی خریداران خارجی احتمالاً با کاهش تقاضا در بازار داخلی جبران می‌شود.

در مجموع صادرات ورق گرم چین در سال جاری با ۵ درصد کاهش به ۸ میلیون تن خواهد رسید، عمدتاً به این دلیل که چین قدرت رقابت خود را در بازار‌های خارجی کمی از دست می‌دهد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده