تاریخ: ۲۶ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۱
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۲۸۸۸۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در دیدار با فیروز ابراهیمی: خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بسته تشویقی صنایع برای جبران قطع گاز را ارایه نماید

‌می‌متالز - مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: صنعتگران این استان نیازمند حمایت از طریق اختصاص بسته‌های تشویقی هستند که باید خانه صنعت استان طرح پیشنهادی خود را در این زمینه به استانداری ارایه دهد.

به گزارش می‌متالز، امین سلیمانپور در دیدار با رییس و اعضای هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: لازم است خانه صنعت با توجه به اتفاقات اخیر در بحث تامین انرژی برای واحد‌های صنعتی و همچنین نوسانات اقتصادی، بسته‌های مشوقی در بخش‌های مختلف برای صنعتگران آماده و به استانداری ارسال کند.

وی اظهار داشت: پیشنهادات در این بسته می‌تواند پیرامون اختصاص مشوق‌های مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی، تامین انرژی و سایر موارد به صنعتگران با هدف جبران خسارت‌های ناشی از تعطیلی و قطعی انرژی آن‌ها باشد.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر تعامل بیشتر بین استانداری و خانه صنعت معدن و تجارت استان از مسوولان این تشکل اقتصادی خواست حضور پررنگ تری در نشست‌های کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید داشته باشند تا بتوان از این طریق به واحد‌های صنعتی کمک بیشتری کرد.

سلیمانپور همچنین با اشاره به آمادگی استانداری خراسان رضوی مبنی بر اصلاح مجوز‌های تولید و جواز‌های تاسیس گفت: همه ظرفیت بخش اقتصادی استانداری آماده همکاری‌های لازم در حوزه رونق تولید با تشکل‌های اقتصادی استان است.

رییس جدید خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این دیدار که مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد و رئیس بسیج مهندسین استان حضور داشتند، همکاری همه جانبه صنعتگران در روز‌های سخت کنونی به لحاظ تامین انرژی را خاطر نشان کرد و گفت: استمرار قطعی انرژی و تعطیلی واحد‌های صنعتی آن‌ها را زمین‌گیر می‌کند.

فیروز ابراهیمی اظهار داشت: طبق قانون تامین خسارت وارده به صنایع ناشی از قطع گاز و برق و تعطیلی‌ها ضروری است، از سوی دیگر اولویت بندی در صدور مجوز‌های تاسیس در بخش صنعت باید با توجه به نیاز روز جامعه باشد.
در این دیدار صیفی مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد و خانه اباد رئیس بسیج مهندسین استان نیز در سخنانی خواستار همکاری‌های مشترک برای رونق تولید شدند.

منبع: خبرگزاری خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی

عناوین برگزیده