تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۲۴
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۳۱۰۳۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فیروز ابراهیمی، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

۷۰ واحد نمونه صنعتی و معدنی خراسان رضوی انتخاب شدند

‌می‌متالز - فیروز ابراهیمی، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: ۷۰ واحد نمونه صنعتی و معدنی خراسان رضوی انتخاب شدند

به گزارش می‌متالز، فیروز ابراهیمی، در نشست خبری مراسم روز ملی صنعت و معدن در مشهد در جمع اصحاب رسانه، گفت: ۷۰ واحد نمونه در حوزه مختلف صنعتی و معدنی خراسان رضوی منتخب شدند که امشب در جشن روز ملی صنعت و معدن استان معرفی می‌شوند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: برای اولین بار در استان، اولویت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت و معدن را با هدف جهت‌دهی صحیح منابع اولویت دار، تدوین کردیم که امروز در جشن بزرگ خانواده صنعت و معدن خراسان رونمایی می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: ما در استان جمعیت ۲۵ هزار نفری خانم‌های شاغل در حوزه صنعت و معدن داریم که بازهم برای اولین بار در حوزه سرطان‌های زنان، کاری متفاوت درباره غربالگری، آگاه سازی و آموزش زنان شاغل در شهرک‌های صنعتی در حال انجام است؛ که این کار هیچ بار مالی برای بانوان ندارد و توسط کارفرمایان پرداخت می‌شود.

وی گفت: در طرح ملی مسکن، جلسات متعددی با متولیان امر و مدیران واحد‌های صنعتی بزرگ برگزار کردیم تا کارگران مان را در این طرح دخیل کنیم.

قیمت‌گذاری دستوری، کماکان بزرگترین معضل بخش خصوصی

ابراهیمی افزود: امروز یک وفاق جدی میان ۳ قوه ما شکل گرفته تا در جهت مانع زدایی از تولید آنچه در توان دارند انجام دهند، اما معضلات جدی از منظر بخش خصوصی کماکان وجود دارد که بزرگترین آن، معضل قیمت‌گذاری دستوری در حوزه اقتصاد است و اینکه با وجود تورم ۵۰ درصدی، انتظار داریم تولیدکننده با قیمت‌های دستوری فعالیت کند.

رییس خانه صمت خراسان رضوی، گفت: علیرغم اینکه تمام دولت‌های ما تلاش کردند نرخ نان و ارز را در زمان مدیریت خود تغییر ندهند، اما می‌بینیم که طی ۴ دهه قیمت این دو مورد، ۷ هزار برابر افزایش یافته است، اگر اقتصاد بلد نیستیم، ریاضی بلدیم و نشان‌دهنده این است که ما در حوزه اقتصاد، تصمیمات متناسب با شرایط تولید و تجارت مان نگرفتیم.

منبع: خانه صمت خراسان رضوی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده