تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۱۹
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۲۹۲۴۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

لزوم تک نرخی شدن نرخ ارز در کشور

‌می‌متالز - رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: زمانی که تفاوت نرخ ارز وجود داشته باشد، ذاتا فساد و رانت ایجاد می‌شود. بزرگترین خدمتی که متولیان اقتصاد کشور می‌توانند به مردم و کشور بکنند این است که در اولین فرصت ارز تک نرخی شود. متولیان اقتصاد کشور باید به سمت تک نرخی شدن ارز گام بردارند.

به گزارش می‌متالز، فیروز ابراهیمی امروز ۲۶ بهمن ماه در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه تخصصی لیزینگ همزمان با چهارمین نمایشگاه تخصصی مادر، کودک، نوجوان، سیسمونی و اسباب بازی که در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد در جمع خبرنگاراناظهار کرد: بازدید اولیه از نمایشگاه نشان می‌دهد که این نمایشگاه به خوبی برگزار شده است. مساحت ۱۸ هزار متر مربعی اختصاص داده شده به این نمایشگاه حکایت از نرخ مشارکت بالا و کیفیت خوب این نمایشگاه دارد.

وی درباره مشکلات تولیدکنندگان و نوسانات نرخ ارز افزود: زمانی که تفاوت نرخ ارز وجود داشته باشد، ذاتا فساد و رانت ایجاد می‌شود. بزرگترین خدمتی که متولیان اقتصاد کشور می‌توانند به مردم و کشور بکنند این است که در اولین فرصت ارز تک نرخی شود. وقتی ارز تک نرخی شود، اتلاف منابع از بین می‌رود.

توزیع حدود ۳۰ میلیارد دلار از منابع ارزی در کشور با ارز ۲۸ هزار تومانی

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: آنچه اتفاق افتاده این است که از ابتدای سال حدود ۳۰ میلیارد دلار از منابع ارزی در کشور با ارز ۲۸ هزار تومانی توزیع شده که متاسفانه آثار آن در سفره مردم دیده نمی‌شود. کشور به جایی رسیده که متولیان اقتصاد کشوزر باید در خصوص نرخ ارز تصمیم بگیرند. در زمینه دارو، واردات گندم و ... اگر نرخ ترجیحی داشته باشیم آثارش به نوعی بر سفره مردم دیده می‌شود. متولیان اقتصاد کشور باید به سمت تک نرخی شدن ارز گام بردارند.

منبع: شهرآرا نیوز

عناوین برگزیده