تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۱۰
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۲۸۹۰۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس کل بانک مرکزی:

بازار «مبادله ارز و طلا» نیمه اول بهمن افتتاح می‌شود/تامین ارز اقشار مختلف بصورت رسمی

‌می‌متالز - فرزین با بیان اینکه بانک مرکزی به دنبال تامین نیاز‌های ارزی اقشار جامعه است، اظهار کرد: از این‌رو بانک مرکزی بازار مبادله ارز و طلا را در نیمه اول بهمن ماه افتتاح خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا فرزین، با اشاره به راهکار‌ها در راستای آرامش افزایی به بازار ارز تاکید کرد: در حال حاضر ما در بازار کالا، نیاز‌های ارزی را به طور رسمی تامین می‌کنیم، این در حالی است که نیاز‌های خدماتی ارزی را تامین نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال فرزند فردی در خارج از کشور به سر می‌برد و نیاز به ارز دارد و یا اینکه بیماری در خارج از کشور ارز لازم دارد و یا اینکه فدراسیونی برای رفع نیاز‌های خود باید ارز داشته باشد؛ بنابراین ده‌ها نیاز ارزی بدین شکل وجود دارد و ما هیچ کدام از این موارد را به طور رسمی تامین نمی‌کنیم و این نیاز‌ها به بازار آزاد سوق داده می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: بنابراین ما درصدد ایجاد بازار مبادله ارزی هستیم تا به تمام نیاز‌های ارزی پاسخ دهیم و کمتر نیازی به بازار آزاد برود.

فرزین اظهار کرد: اگر نیاز ارزی به بازار آزاد کم شود، بازار مبادله ارزی مبنای نرخ ارز خواهد شد و به ثبات بازار ارز کمک خواهد کرد.

رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: به همین منظور، ما در نیمه اول بهمن ماه بازار مبادله ارز و طلا را در کشور افتتاح خواهیم کرد تا به نیاز‌های ارزی پاسخ داده شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده