تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۵۷
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۲۸۹۰۸۹
سرویس خبر : انرژی
عضو کمیسیون انرژی مجلس خبرداد؛

بهره‌برداری از بزرگترین پروژه بخش خصوصی انتقال پساب کشور در کوار

‌می‌متالز - بزرگترین پروژه انتقال پساب بخش خصوصی صنعت کشور با ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار از شیراز به مجتمع فولاد پاسارگاد در شهرستان کوار به بهره‌برداری رسید.

به گزارش می‌متالز، نماینده کوار، خرامه و سروستان گفت: بزرگترین پروژه بخش خصوصی انتقال پساب کشور از صنعتی تصفیه خانه پساب شیراز به مجتمع فولاد پاسارگاد به طول ۵۶ کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

عبدالعلی رحیمی مظفری، افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیادر ریال طی مدت سه سال توسط بخش خصوصی اجرا و با حضور مدیرعامل سازمان آبفا کشور در شهرستان کوار به بهره‌برداری رسید.

رحیمی، اظهار داشت: با اجرای این پروژه، ظرفیت انتقال ۵۰۰ لیتر بر ثانیه پساب از شیراز به دومین صادر کننده فولاد کشور ایجاد شده که در حال حاضر ۱۰۰ لیتر بر ثانیه انتقال و مصرف می‌شود تا علاوه بر تامین کل آب مورد نیاز این مجتمع صنعتی، آب مورد نیاز توسعه فضای سبز و صنایع پایین دستی این مجتمع که در دست مطالعه قرار دارد نیز تامین شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان، یادآور شد: مجتمع فولاد پاسارگاد کوار یکی از بزرگترین مجتمع‌های صنعتی خصوصی کشور است که در حومه شهر کوار در استان فارس قرار دارد و بیش از پنج هزار نفر که اکثریت آن‌ها را نیرو‌های بومی تشکیل می‌دهند در آن اشتغال دارند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده