تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۷
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۸۹۲۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۷۷ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی بدون رسیدگی قطعی شد

‌می‌متالز - رئیس سازمان مالیاتی با اعلام اینکه، در سال جاری ۷۷ درصد اظهارنامه‌ها را بدون رسیدگی قطعی کردیم، گفت: اوراق قطعی برای بیش از یک میلیون مودی ارسال شده است.

به گزارش می‌متالز، داوود منظور رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران گفت: در این رویداد از مودیان نمونه‌ای که سرمایه‌های کشور هستند تقدیر خواهد شد. البته بخش قابل توجهی از پرداخت مودیان مالیات را وظیفه قانونی خود می‌دانند و کار وصول مالیات را تسهیل می‌کنند.

وی افزود: دولت نیاز به درآمد‌های پایداری دارد تا تحت تاثیر تکانه‌های بیرونی قرار نگیرد. رویکرد ما در دوره تحول مالیاتی تعامل حداکثری با جامعه مودیان است. تلاش می‌کنیم تا دیوار بین مودیان و سازمان مالیاتی را برداریم. سازمان مالیاتی شریک همه فعالان اقتصادی است که به لطف آن‌ها تولید ثروت و اشتغال آقرینی انجام می‌شود.

منظور ادامه داد: ما به عنوان شرکای ۲۵ درصدی گذشته و شرکای ۱۸ درصدی آینده علاقه‌مند هستیم تا تولید ثروت آن‌ها افزایش پیدا کند. ما در این دوره به دنبال مودی محوری هستیم. تلاش ما بر این است که دولت الکترونیک را در مالیات پیاده سازی کنیم. در هفته گذشته نیز سکوی نرم افزاری مالیات من را در اختیار مودیان قرار داریم.

وی با بیان اینکه به این ترتیب افراد می‌توانند از خدمات به صورت غیرحضوری استفاده کنند، گفت: اصل ما بر اعتماد به خود اظهاری است. در سال گذشته این کار را شروع کردیم و امسال افزایش قابل ملاحظه‌ای داریم. اعتقاد داریم که رسیدگی‌ها باید بر پرونده‌های پر ریسک متمرکز شود. در سال جاری ۷۷ درصد اظهارنامه‌ها را بدون رسیدگی قطعی کردیم.

وی گفت: اوراق قطعی برای بیش از یک میلیون مودی ارسال شده است. تلاش می‌کنیم تا تنها ۵ تا ۱۰ درصد از اظهارنامه‌ها را رسیدگی کنیم. در سال جاری برای اولین بار اظهارنامه برآوردی را برای افرادی که اظهارنامه ارائه نکردند ایجاد کردیم. برای ۳۵۰ هزار شخص حقوقی و سه میلیون شخص حقیقی اظهارنامه برآوردی صادر کردیم.

منظور افزود: مودیان خوش حساب از معافیت‌ها بهره‌مند می‌شوند، اما افرادی که کتمان درآمد دارند و نمی‌خواهند مالیات بپردازند جریمه شده و مشمول معافیت‌ها نخواهند شد. ضمن اینکه برای آن‌ها اظهارنامه برآوردی صادر می‌شود. تلاش می‌کنیم تا مودیان جدید را شناسایی و مودیان گذشته را کنترل کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده